Gå til innhold

Vognhjelp av dere erfarne :) Venter liten tulle i Jan 08.


*Tutti*

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Tenkte å spørre om hjelp til valg av vogn fra deg som har brukt det en stund. Jeg har sett på Emmaljunga og One tree hill. men er jo så mye rart å velge mellom. Hva er mest praktisk?? Duo? Kombi? Vekt er jo en ting jeg tenker på og. Og ikke den største man finner. Den skal inn og ut av en bil med lite bagasjerom. Er sikkert mer jeg kunne spurt om, men kommer ikke på mer for øyeblikket. Et annet merke noen anbefaler????

 

Jeg blir super glad for dere som har litt tid til å hjelpe uerfarne meg med tips og råd :) =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en gutt i Januar i år, og vi har Teutonia Spirit S3. Er kjempefornøyd med denne, vekten er grei (12kg) og den blir ganske liten sammenlagt (målene finner du på nettsidene deres tror jeg). Den er veldig god å trille.

 

Du kan velge hvordan bag du vil ha som babyliggedelen:

 

Duobagen: stor og romslig hardbag med kalesje som festes på understellet, bytter ut hele når man bytter til sportsvogndelen.

Fashionbagen: mindre bag med kalesje (som OTH, men en god del størrei bagen) Bytter ut hele når man bytter til sportvogndelen.

Mykbag oppi sportvogndelen: dette hadde vi, veldig praktisk hvis man bor f.eks. i 3 etasje uten heis. Tar da ut bagen når man begynner med sportsdelen.

 

En annen vogn som jeg vurderte, men som bare har hardbag som ikke var praktisk for oss, er Easywalker Sky. Her er hardbagen stor og romslig, og sportsvogndelen ligner veldig på OTH (men jeg har hørt rykter om at kvaliteten på Easywalker er mye bedre enn OTH).

 

Ellers ville jeg tatt turen til babybutikkene, og lagt frem behovet, så finner de nok den perfekte vognen til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale kombi vogn, fordi rundt ca 6 mnd har nok den lille lyst å sitte litt opp når dere går tur og da er det veldig praktisk med en kombi..så slipper dere kjøpe helt ny vogn:) samtidig som ryggen kan legges helt ned og være lun for vær og vind når den lille vil sove:)

 

Har selv Basson baby Roma, den ble kåret til "best i test" på tv 2 hjelper deg...og har virkelig stått til våre forventninger:)

 

ØNsker dere lykke til uansett vognvalg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en brio kombi vogn og har vært veldig fornøyd med den. Praktisk med kombi syns vi for da var det lett å bære han med seg når han hadde sovnet osv... En annen ting jeg kan anbefalle deg er å ta en tur i babybutikken og prøv vognen i bilen! Da er du sikker på at du får den inn uten og måtte demontere hjul osv.... Lykke til og gled deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har teutonia mistral - veldig fornøyd. Lav vekt, enkel å legge sammen - blir liten. (Ta med bilen og prøv å legge vogna baki før dere kjøper den)

Dette er en kombi vogn....

 

Vi så speseielt ettter :

 

- hjul uten luft

- at hjulene ville trille fint også i snø og slaps. Sånne gode svingehjul er fine om sommeren men et herk i snø....se litt an hvilket føre du skal bruke vognen i..

 

Lykke til :) Dere har en flott tid i møte!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentusen takk for hjelen dere :) satt jeg kjempe pris på.. drar i butikken og får prøvd..

gleder oss til å finne vogna til slutt :)

ha en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anngefaler IKKE kombivogn. Du føder i januar, og da er det leeeenge igjen til vinteren er over. Jeg husker de MAAAAANGE frustrasjonstrådene som rullet rundt her i mars da det var bikkjekaldt ute og mange av babyene allerede hadde begyndt å vokse ut av bagdelen. Uansett hvordan man vrir og vender på det så blir det aldri like lunt og godt i en sportsvogn som i en bagvogn.

I tillegg så var jeg veldig glad for at jeg slapp å drasse på sportsvogndelen hele tiden da vi brukte bagen. Det syns jeg er unødvendig vekt å ha med seg.

Det med sittingen skjønner jeg ikke. Er det liksom lettere når babyen vil sitte på tur med en kombivogn? Heller motsatt sier jeg.

Har du kombigovn må du ta ut bagen når babyen skal sitte.

Veldig mange duovogner har en liten oppslåbar rygg oppi bagen.

I tillegg var det veldig kjekt å ha en stor stødig god bag med harde kanter når vi reise eller var på besøk noen steder.

Bagen funket da ypperlig som reiseseng.

 

Moralen min blir altså:

Velg en Duo-vogn med god plass i bagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en emmaljunga dou vogn. Jeg valgte duo på grunn av den store bagplassen. Jenta mi er ett år og jeg får fremdeles god plass til henne og skinnposen. Min vogn tar mye plass og det er en tung, men veldig solid vogn. Det skal mye til for at den tipper. Også er den god å trille ute i terrenge med.

Jeg har i tillegg kjøpt en acta graco trille, som jeg kan bruke hvis jeg ikke har så stor plass.

Har hørt at brio har små nette vogner som er lette å få inn i små biler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nesten på nippet til å kjøpe emmaljunga duo vogna. men liker ikke sportsdelen på den, så da velger jeg et annet merke senere.. så igjen tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kombivogn, og lillegutt har enda ikke vokst ut av bagdelen.. ikke er han spes. kort heller. Så tror det er bare noen merker som har små bager altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte Brio Duo. Jeg er VELDIG fornøyd med den.

Snuppa får fremdeles plass i bagen (vi bruker den faktisk som reiseseng enda), og vogna er stødig og god. Den får lett plass i bagasjerommet (vi har ikke stasjonsvogn), og den ergor å trille med og ikke så innmari tung. Stor bagasjeplass, og smarte løsninger.

Sportsvogndelen er nå i bruk, og den er veldig praktisk den også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår vogn (Teutonia Mistral) går det an å ta bort bare den øverste delen av baggen når baggen blir for kort. Da er vogna liksom havlparten bag og halvparten sport.... den lune delen til beina og den "duken" er fremdeles der og vi kommer til å bruke den til han blir stor nok til å sitte og "dingle" med beina (om du skjønner) Han kan da også sitte i vogna med god beskyttelse rundt beina. Kalæsjen fungerer som en beskyttelse andre veien :)

 

Vogna veier også under 10 kg selv om det er en kombi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en datter 30. januar. Vi har emmaljunga duo edge eller edge duo? er fantastisk fornøyd med den!! stor og god, robust og fantastisk å trille!!! STødig, god støtdemping og lett å manøvrere!! Selma sover godt i bagdelen enda, og vi kan vippe opp en plate i den, slik at hun kan sitte i den også!! Så ikke slå fra deg emmaljunga enda:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oki. dette er jammen ikke lett altså. men igjen takk for hjelp. prøvde brio kombi vogna til en venninne i går. og fikk den inn uten å legge ned seter. men måtte ta av det ene hjulet. men det gjør jo ikke noe. klikk av og klikk på :) fikk ikke lov av henne å løfte den, så hun gjorde det. den så ikke super lett ut, men hun hadde teknikken inne. he he.. nei, får gruble litt til og få med meg samboeren min til butikken og prøve forskjellige inn i bilen.. kanskje bytte bil og så er man kvitt problemet.. det vil si "luksus problemet" he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...