Hilsen Aud Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Småen som er to uker, nekter å rape. Han har tydelig behov for å rape, for han har veldig mye luft i magen og plages med dette. Når han tar pause i spisingen prøver jeg å legge han over skulderen, men han raper ikke. Bare søker frem og tilbake og leter etter mer pupp... ALLE gode tips mottas med takk!
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Forsøk å legge ham slik at magen hans treffes skulderpartiet ditt, og ta kne bøy... opp og ned! Det fungerte her. Gratulerer forresten:o) Klem
Hilsen Aud Skrevet 20. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2007 dytter ønsker enda flere tips! PS: Jeg måtte tenke litt før jeg skjønte at babyen skulle ta knebøy og ikke jeg, hi hi hi..
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Markus var litt eldre enn lillegullet ditt er nå da, men jeg satt han forsikti opp på fanget mitt og bevegede beina opp og ned så han kom i bevegelse...Da kom rapen rimelig fort her i gården...)
St.Sunniva Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Jeg brukte vel tre varianter, og det var klappe lett på ryggen, stryke på ryggen, eller legge barnet ned for så å ta det opp igjen...
Johanne B Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 *legge babyen på lårene dine med magen ned og "riste" litt.. *legge babyen på armen, bleia i hånden og hodet ved albuen og gå litt rundt *Stryke rundt på magen, rundt navelen i sirkeler, (går luften andre veien ofte da.. men hjalp)
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Hvis du har han over skulderen for å rape, så gni handflaten jevnt oppover ryggen,,,Ikke opp og ned...Men opp, slipp, opp slipp osv... Hvis ikke er det fare for at du drar luften opp og ned for hvert drag du tar;o) Lykke til )
Gjest Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 På våres har det av en eller annen grunn hjulpet å vippe dem ned i liggende posisjon, så ta babyen opp igjen mot skulderen, vippe den bak i liggende igjen (enten legge den ned på ryggen, eller bare legge den på rygg i hende dine om du skjønner?) og opp igjen mot skuderen noen ganger og prøve på nytt med å stryke og klappe lett på ryggen, evt gjenta å vippe ned til liggende. Er ikke alltid det funker, men i 9 av 10 ganger.
OsloMor Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Hos meg så funket det å "sette" babyen i sitte stilling, altså ikke la den sitte på ordentlig selvsagt men holde den mens den sitter med rumpa ned. Tok 5-10 sekunder så kom rapen omtrent HVER gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå