Gå til innhold

Noen som har vært til modningsakupunktur og....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født før termin? Tror dere modningsakupunkturen har hatt noe med dette å gjøre?

Var på min første time idag og sitter allerede 6 timer etter med vonde kynnere og masse stikninger nedover...

Andre som har opplevd å merke reaksjoner så raskt?

Jeg har 3 uker igjen til termin!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj, jeg er i 33 uke og hadde tenkt å ta litt fødsels forberedende akkupunktur fra og med uke 35 men nå tror jeg jammen at jeg kanskje bør vente. Er du super sensibel over for disse nålene eller føder du ganske enkelt barna dine litt for tidlig?

Skrevet

Jeg hadde min første time i dag, 11.30 (ikke gjort det før, og gikk over termin med de to første). Reagerte godt på nålene (fikk "støt" da hun satt/snurret dem). Har ikke merket noe ekstra ellers, foreløpig ihvertfall. Jeg har også 3 uker igjen til termin (12. okt).

Skrevet

Har hatt 4 timer med modningsakupunktur, og etter hver time har jeg hatt ekstra mye kynnere og tak i magen..

Men har termin i dag og ikke født før av den grunn..

Modningsakupunktur er hovedsaklig for å gjøre selve fødselen lettere og kortere enn uten akupunktur. Noen vil selvfølgelig oppleve at de føder før også..

Skrevet

Jeg har også hatt flere timer med aku og har merket masse etter hver time. Spesielt stikkinger nedover og tak i mage og korsrygg. Men er i dag 3 dager over termin og fortsatt ingen baby. Som Marypopp sier så er modningsaku hovedsaklig for å gjøre fødselen lettere og korterer enn uten aku.

Skrevet

vet det skal være for å modnes og for å kanskje få lettere fødsel, ikke for å sette igang fødselen for tidlig, ble bare sjokket over hvor mye jeg egentlig kjenner etter 1 time... Har ikke hatt så vonde kynnere eller så mye stikninger før nå.

Men deilig å se at det har noen virkning. babyen kommer jo ikke før han er klar uansett =)

Skrevet

Dumt spørsmål sikkert... men hvor får dere denne modningsakupunkturen?

Skrevet

Ja. Eg gjekk til modningsakupunktur med første barnet. Gjekk til jordmor med akupunkturutdanning.

Eg fekk mykje kynnarar, men elles ingen effekt.

Fødselen varte 50 timar og eg fekk 3.grads rift. Eg gjekk 9 dagar over termin.

Eg svidde av mange tusen på dette.

Synest likevel det var ok, fordi eg fekk slappa av.

Men denne gongen skal eg ikkje bruke pengar på det. Tar heller massasje eller spa.

Modningsakupunktur hadde ingen beviseleg effekt på meg.

Skrevet

Jeg går til en dame som er utdanna jordmor og akupunktur (kjekt for da vet hu mye om graviditeten også ikke bare nålene hu setter).

Jeg betalte 250 kr første gang og skal betale 200 de neste gangene. Er veldig store prisforskjeller fra sted til sted så kan være lurt å sjekke opp litt. har hørt om folk som betaler 400-500 kr timen!!

Men en går jo ikke dit mer enn 3-6 ganger før fødsel. en skal ikke begynner før en er over i uke 36 anbefaler de.

vet ikke om det har noen virkning på når babyen kommer her enda, men etter timen igår har jeg hatt masse mer kynnere og stikninger så jeg merker veldig forskjell. Tror dette er tegn på at jeg modnes mer nå og det er jo en bra ting =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...