Gå til innhold

Strippet i dag og det var IKKE vondt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ti dager på overtid, og var på kontroll i dag. Legen strippet meg, og det var gjort på et blunk. Ikke vondt i det hele tatt. Nå venter jeg bare på at den lille skal begynne ferden. Legen antydet at riene ville komme i natt... Har allerede blødninger!!! Endelig ser det ut til at noe skjer her!!!

Unngår stikkpille og drypp jeg, nå. Genialt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok, da må uvitende meg spørre, hva er stripping?? :)

Skrevet

Stripping er ofte litt ubehagelig, eller kanskje til og med litt vondt ( ialle fall om man ikke klarer å slappe godt av når dete gjøres) Dersom mormunnen er både åpen og tøyelig slik at man kommer inn med en finger kan denne strippingen utføres. Man fører en finger inn gjennom livmorhalsen og varsomt løsner fosterhinnene fra livmorveggen på innsiden, akkurat rundt åpningen.

Dette må bare gjøres av jordmor eller fødselslege. Det kan nemlig ligge blodårer i veien. Sitat fra jordmor på babyverden.no

Skrevet

jeg synes heller ikke det gjorde noe vondt når jeg ble strippet med førstemann :)

hvor mange cm åpning hadde du etter jm strippet deg ??

og hvorfor slipper du drypp??

Skrevet

jeg slapp ikke drypp. riene mine kom ikke av seg selv etter at jeg blei strippet. hadde 3cm åpning. fikk også blødninger. fikk ikke rier etter at de tok vannet engang. kun murringer.

men ellers så syns jeg ikke at stripping var særlig behagelig akkurat! jeg ba legen om å dra ut handa si nå ellers.....!!! men nå var jeg litt øm oppi der etter en natt med maserier da...

Skrevet

Jeg ble strippet 11 dager på overtid og satt med rier en halv time etterpå...7 timer etterpå var gutten ute.Så det kan virke ja.Lykke til!!

Skrevet

tror hvor vondt stripping gjør, avgjør hvor moden du er før strippingen.. Er livmorhalsen borte og du har litt åpning gjør det mindre vondt, fordi alt er mykere..

Har blitt strippet 2 ganger jeg, både emd og uten åpning.. og var mye vondere den gangen da det fortsatt var "stengt" der..

men det skal også sies at fødselen ikke har srartet av den grunn.. Hadde åpning på mandag og ble strippet, men sitter her fortsatt med stor kul på magen :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...