Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 var det slik at ikke alle kunne brukes til babyer? fant ett fint et på skeidar i dag..for 399,-...det var passe stort til en vugge..men sto ikke noe om at d var til baby da...tror dere d er trygt å kjøpe likevel?
Sunniva78 har to små Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Det viktigste med lammeskinn er at de er kortklipte, og ikke kjemisk behandlet. Er det langhåret reguleres ikke varmen så godt. Er jo så mange slike skinn å få kjøpt, men jeg holder meg til Nøstebarn sitt, det vet jeg er bra, og alle som har det skinnet anbefaler det. Koster litt mere ja, så det er jo en vurderingssak.
twiga Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Har lammeskinn også på Coop Obs nå for 349; Ellers fant eg i mange ulike storleikar inne på babybest.no
Birthen Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Barna vokste opp før babybutikkene eksisterte også... Mine to forrige har begge hatt langhåret villsau i vogna, med en klut under hodet. Skinnene er mørke og kjempefine!!!!!! Så baby nummer tre skal få et helt nytt og fint villsauskinn. Og alle skinn kan vaskes på ullprogram i maskin. Bare rufse litt i dem innimellom når de tørker, så blir de ikke stive. Ser forøvrig at Barnas hus skal ha salg fra mandag med skinn på tilbud. Tips.. Vet også om mange som har brukt IKEA sitt skinn. Helt topp det også.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Tror jeg har lest et sted at skinnet bør være kortklipt slik at det gir god støtte for den lille. Har derfor kjøpt et som er beregnet for baby.
vannkvinne82 *060208* Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Funker sikkert fint med skinnet fra skeidar...jeg har bestilt ifra www.barnashage.no, det er ikke kjemisk behandlet. De har høstsalg nå hvor de koster 499 kr. Førpris var 710 kr.
CB-BabyBoy Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Jeg tror poenget med at de skal være kortklipte er fordi at ungen ikke skal få i seg hår. Det er fort gjort at de får i seg noe som vil være veldig ubehagelig og klarer de dra tak i svær nok klyse, så vil jeg vel anta at de kan sette det i halsen. Uansett så ville jeg dratt fysisk til butikken som selger skinnet for det har vært flere tråder på skravle om de som har bestilt på nett og fått skinn som stinker sau. Vet at blant annet de fra barnas hage ble nevnt der. Men det kan vel da unngås ved å dra en tur og lukte. Pluss man sparer vel portokostnader også!
Leirha Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Jeg også har rørt at ikke alle kan brukes til babyer, men vett ikke hvilke? Jeg har fått streng beskjed at jeg ikke kan tenke på å bruke lammeskinn til min lille pga sterk astma og alergi i familien. Men ser ikke helt forskjelleen på det og strikka ullklær? Men det er vell en forskjell siden lungespesialisten sa dette...
eiram-81 Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 det viktigste i forhold til ull er at den ikke er kjemisk behandlet, hvis ullen ikke er kjemisk behandlet vil den fortsatt ha lanolin (naturlig ullfett) i seg, og derfor er alle ullens gode egenskaper i behold. Lanolin virker naturlig bakteriehemmende. Ubehandlet ull vaskes på 30 grader med egnet ullsåpe, nettopp for å bevare lanolinet. jeg har lest om ull og soveskin på nøstebarn sine sider, og som tidligere nevt (i et annet innlegg) er soveskinnene litt dyrere hos nøstebarn men da er man sikker på hva man får. Nøstebarn sine soveskinn er laget av australske merinolam, merinosauen har langt finere og mykere ull og tettere pels enn alle andre kjente saueraser og er derfor perfekt til soveskinn. Jeg har stor tro på nøstebarn og deres varer, men det er hel sikkert mye bra fra andre leverandører også:-)
vannkvinne82 *060208* Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 selvfølgelig lukter de sau i begynnelsen! er jo et naturprodukt! vil ikke at de skal lukte parfyme eller noe annet akkurat... en vet hvordan en sau lukter, og hvis det ikke lukter noe i det hele, kan en jo tenke seg hvilke kjemikalier som er blitt brukt. er bare å kjøpe i god tid.. lukten forsvinner fort den. før i tiden brukte de saueskinn uten særlig rens vil jeg tro..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 hva er forskjellen på det til barnas hage og nøstebarn? var inne og kikket, og begge er av merinoull...
vannkvinne82 *060208* Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 oi, var ikke meningen å høres så hissig ut! hehe:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå