Gå til innhold

Dårlig lukkerefleks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på forsinket seksmåneders kontroll i dag. Hun hadde gått litt for lite opp på disse syv ukene selv om hun spiser bra. Vi har en stund lurt på om det har noe med all gulpingen som ikke vil gi seg og gjøre. Så nå må vi inn til ny veiing og kontroll om tre uker. Hvis det ikke har blitt bedre må vi videre til sjekk for å se om hun må ha medisiner for å regulere det.

I tillegg hører hun dårlig på det høyre øret. Men hun er forkjølet nå så legen ville sjekke det også igjen om noen uker. Vi får håpe at det går seg til. Men det er jo flott at de sjekker disse tingene så tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda, det høres ikke noe moro ut. Det er jo noen som gulper mer enn de bør, det er vel reflux eller noe i den dure det heter, fint at det blir fulgt opp.

Kjedelige nyheter med øret også, men det er jo flott at de sjekker så tidlig. Er det noe dere har merket selv eller hvordan sjekker de hørsel på babyer?

Skrevet

Vi har også problemet at hun hører dårlig på høyre øre. Vi skal tilbake når hun er 7mnd så da blir det sjekket da.

Det er det øret som hun har litt betennelse i så det kan være derfor hun hører dårlig på det.

Og så har hun litt liten fontanell så det skal de også følge med på.

De sa til meg at jeg ikke måtte bekymre meg, gjør ikke det :-) Men det er godt å vite at de sjekker heller tusen ganger for mye enn en for lite :-)

Lykke til til dere, håper det går seg til :-)

Skrevet

Huff, da. Det er ikke bra med mye gulp. Men det er veldig bra at man blir tett oppfulgt. Og dette med hørsel er jo bra de fanger opp, det kan jo også være litt forkjølelse også.

Hos meg sjekket de ikke hørsel på 6 mnd kontroll...burde de kanskje gjort det?

Håper det går seg til. Ønsker dere lykke til i hvertfall

Skrevet

Øresjekken var visst vanlig på vår helsestasjon iallefall. Men som hun sa så var det mest sannsynlig fordi hun er forkjølet. Mannen testet i kveld og da snudde hun seg. Så mest sannsynlig så er det bare tette øreganger pga forkjølelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...