Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Nå er jeg 28+6 uker på vei - og jeg får ikke sove om nettene. Jobber enda 100 % som lærer for ungdom og voksne, og det er ganske vanskelig å fungere skikkelig i klasserommet når en er så trøtt og nesten svimmel pga manglende søvn. Jeg sliter med rastløse ben og klarer hverken å sitte el ligge mer enn en halvtimefør jeg vanligvis får rastløse ben og må opp og gå, gå , gå... Skikkelig kjiipt når hode og kropp er sliten. Som en følge av dette (tror jeg) har jeg også fått vondt i ryggen.... Mor mener jeg bør sykemelde meg 100 % (hun vet hvor plagsomt rastløse ben kan være). Har ikke brukt noen egenmeldinger enda - bør jeg prøve det først?? Vente litt med sykemelding??
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 jeg ville ha dratt til legen, det er bare han som kan sykmelde deg.. og hvorfor bruke egenmld først? jeg har vært plaget med lite søvn ganske lenge, og siden jeg begynnte på jobb klokken 7, så sykmeldte legen meg 40% så jeg fikk starte senere.. gikk på dette ett par uker, men fant ut etter hvert at jeg trengte 100% (også grunnet ganske fysisk, hardt arbeid og mye maskinarbeid m. vibrasjoner og høy lyd. pluss en del kynnere) snakk med legen din, men ikke kast bort egenmld dine på svangerskapsplager!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Takk for svar!! Regner med at jeg stikker til legen i morgen tidlig hvis denne natta blir lik de forrige!! Har prøvd å sove nå på dagen, men umulig!! Men kvikner litt til når jeg er hjemme og kan veksle mellom å slappe av og å være i bevegelse slik det passer kroppen!! Lykke til til dere med resten av svangerskapet!!
heifadderiogfaderullandei Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Hei, Som de andre sier: snakk med legen din om situasjonen din. Synes det høres fornuftig ut med sykmelding. Jeg har også slitt med søvnløshet, og da nevnte legen at det går an å få en sovemedisin som er helt trygg og bruke under svangerskapet. Nå var ikke det noen god løsning for meg, siden jeg våkner midt på natta og ikke får sove igjen (man må ta den noen timer før man skal legge seg). Men du kan jo høre med legen om dette også kanskje. Lykke til uansett:-) Vet hvor slitsomt det er å gå rundt i svime.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 det handler ikke bare om det å ikke få sove om natten, men livskvaliteten generelt. det er ikke noe liv det å gå på jobb, sove, spise, sove, jobbe osv.. da går det på så mye annet. det er like viktig å nyte graviditeten og kunne gjøre normale ting. så viss du ikke fungerer i en normal hverdag, bør man få hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå