Gå til innhold

24 ukers kontroll, symfyse og vekt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært på d i dag...har noen spørsmål..

hvor mye veier/veide dere da?

og på helsekortet står d Fl./min, der har hun skrevet 145..er det hjerteslagene til babyen mon tro?hun sjekka nemlig d..men vet ik hva d var...

OG, hva betyr symfyse-fundusmål?

takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i går. Har gått opp 2 kg i forhold til hva jeg veide da jeg ble gravid, men gikk ned noe de første tre månedene, så egentlig har jeg gått opp mer. Jeg tror 145 er hjerteslagene på baby. Legen min skrev 160 der, uten at han klarte å finne hjerteslagene (baby var så urolig..) men pytt, det er vel ikke så nøye. Symfyse-fundusmål er det de måler over magen din, fra skambeinet (eller no) og opp. Jeg tror han skrev 20 på meg der eller no. Hva lå du på?

Skrevet

hv betyr d da liksom? hvor lang/høy livmoren er? hun skrev 23 på meg..

Skrevet

Fl./min = fosterlyd per minutt

symfyse-fundus mål er mål fra skambenet til øverst på livmoren. Det er for å måle at barnet ikke vokser for sakte eller for fort.

Skrevet

Jeg har vært på kontroll i dag, men er i uke 25+0. Jeg har gått opp 3 kg i vekt (gikk ned 8,5 kg i begynnelsen av svangerskapet), hjerteslagene var på 148 og symfysemålet er på 23,5.

Skrevet

Hjerteslagene var 150, gått opp hele 8 kg, (legen sier jeg kan trenge det, så får da håpe hun snakker sant for jeg får litt angst av slik en vektøkning) symfysemålene var hele 24..

Skrevet

jeg hadde gått opp 9kg den dagen jeg var på kontroll,som var 24+0. er ikke d veldig mye??? symfyse var 23...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...