Hera Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Jeg jobber kun natt, og derfor tenkte jeg at det kunne være greit å ha middagplanene klare i god tid, itillegg håper jeg at dette vil gjøre at vi får en "kostnadskontroll" på matbudsjettet vårt. Det jeg lurer på, blir det for kjedelig å skulle ha de samme middagene hver 4. uke? Burde jeg hatt en 6 ukers meny i stedet eller 8 uker? Har lagt ned veldig mye arbeid i dette, for at vi skal ha fisk 2 - 3 ganger pr. uke og bra variasjon. Ett eksempel: uke 4 består av: man: Fisk i soppsaus + ris el potet Tirs: Levergryte m /løk og poteter ons: Koteletter m/ wokgrønnsaker og ovnsstekte poteter tors: Lettsaltet torsk el. a "koke" fisk fre: Taco Lør: Grøt på dagen, spagetthi carbonara m /salat + rundstykker på kvelden Søn: Kyllingtortilla Blir det da for kjedelig å skulle ha dette igjen om 4 uker? Uff, dette ble visst rotetet, men håper dere skjønner likevel:0)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Nei, ikke for kjedelig det. Hørtes snarere ut som en variert måned!
firemerkersmør Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Imopnerende meny. Jeg synes ikke det blir kjedelig. Vi har favorittmiddagene oftere enn hver 4 uke. Hva er fisk i soppsaus?
Hera Skrevet 20. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2007 Det er fiskefilet (sei, torsk, steinbit) biter, 1 pose med soppsaus, gjerne litt fersk sopp og noen løkbåter oppi sausen, litt salt og litt hakket persille. Du lager sausen slik det står på pakken, så lar du fiskebitene trekke i sausen i ca. 10 min. Spises sammen med ris eller poteter, grove rundstykker eller salat til. Kjempegodt, veldig enkelt og billig:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå