Gå til innhold

Blir det for kjedelig? (ang. middager)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber kun natt, og derfor tenkte jeg at det kunne være greit å ha middagplanene klare i god tid, itillegg håper jeg at dette vil gjøre at vi får en "kostnadskontroll" på matbudsjettet vårt. Det jeg lurer på, blir det for kjedelig å skulle ha de samme middagene hver 4. uke? Burde jeg hatt en 6 ukers meny i stedet eller 8 uker? Har lagt ned veldig mye arbeid i dette, for at vi skal ha fisk 2 - 3 ganger pr. uke og bra variasjon.

Ett eksempel: uke 4 består av:

man: Fisk i soppsaus + ris el potet

Tirs: Levergryte m /løk og poteter

ons: Koteletter m/ wokgrønnsaker og ovnsstekte poteter

tors: Lettsaltet torsk el. a "koke" fisk

fre: Taco

Lør: Grøt på dagen, spagetthi carbonara m /salat + rundstykker på kvelden

Søn: Kyllingtortilla

Blir det da for kjedelig å skulle ha dette igjen om 4 uker? Uff, dette ble visst rotetet, men håper dere skjønner likevel:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke for kjedelig det. Hørtes snarere ut som en variert måned! :)

Skrevet

Imopnerende meny. Jeg synes ikke det blir kjedelig. Vi har favorittmiddagene oftere enn hver 4 uke.

Hva er fisk i soppsaus?

Skrevet

Det er fiskefilet (sei, torsk, steinbit) biter, 1 pose med soppsaus, gjerne litt fersk sopp og noen løkbåter oppi sausen, litt salt og litt hakket persille. Du lager sausen slik det står på pakken, så lar du fiskebitene trekke i sausen i ca. 10 min. Spises sammen med ris eller poteter, grove rundstykker eller salat til. Kjempegodt, veldig enkelt og billig:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...