Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Jeg gir nå flaske til nesten hvert måltid og trenger tips for å forenkle hverdagen litt!! Blir mye koking og blanding etc nå... Kan man f.eks lage ferdig x-antall flasker på morningen, slik at man bare behøver å varme flasken før hvert måltid? Tips taes i mot med stor takk!!!
Makka Pakka Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Ja jeg gjør det lik hvertfall. Jeg lager 6-7 flasker pr gang, det holder i ett døgn. Og så varmer jeg bare etter hvert som babyen min skal ha mat. Mange tips er også å få på flaskeposten.org
VinterSol+2 Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 hei. kok ferdig vannet og ha i flasker for hele dagen. når du så skal ha, varmer du opp og har i pulver. evnt kan du ha ferdig kokt vann i en mugge i kjøleskapet. kok opp vann i vannkokeren, og så fyller du halv mengde med varmt vann, bland ut pulveret og ha i halv mengde kaldt vann. da får du perfekt temperatur! IKKE bland ferdig melk for en hel dag, det er ikke gunstig.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 vi har laget ferdig flasker kvelden før, siden snuppa var 3mnd. Hun er nå 6 mnd, og det har funket kjempe bra! Det sies at mme skal være så fersk som mulig, LES: Lage en ny flaske for hvert måltid.., men HS sier at morsmelk holder seg i kjøleskapet i ett døgn.. Legen vår bekreftet også dette. Lykke til =)
Faylinn Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 MME holder maks 1 time om man skal være på den sikre siden. I noen få tilfeller er det bakterier i pulveret som rekker å utvikle seg etter noen timer. Babyer har dødd andre steder i europa, derfor kom nye anbefalinger i fjor som ikke all helsepersonell vet om! Vi blandet også for et døgn i starten... Nå har vi varmt vann på termos og kaldt vann i kjøleskapet. Skal vi på kort tur har jeg ferdigblandet temp vann på en termos og pulver i mme boksen til avent med tre kamre. MME i en fei! se flaskeposten.org
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Det jeg gjør er å sette klar flasker med kokt vann i kjøleskapet om kvelden. Vesla skal ha 200 ml, da setter jeg inn 150 ml på hver flaske. Når det er tid for mat setter jeg på vannkoker'n og heller opp 50 ml varmt vann, da er det passe temp. Så pulver og vips ferdig, tar meg 1 minutt. Du kan kjøpe en sterilisator til å kjøre i mikroen, det sparte jeg MASSE tid på. Lykke til :-)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Hadde ikke ville laget ferdig mme for ett helt døgn nei. Uansett! Koker opp vann, har på steriliserte flasker den mengden han skal ha, kjøler ned og setter i kjøleskapet. Varmer i micro og har i pulver når han skal ha mat. Tar maks ett minutt, så ikke verdt risikoen med å lage ferdig for ett døgn. Og til dere som sier at HS har sagt det er greit; De fleste HS og leger har ikke peiling på mme i det hele tatt!! Les heller anbefalingen på pakkene dere
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 vet ikke om jeg ville leagd for et helt døgn men kanskje lagd en ladnig om morgenen og en om kvelden? uasett, tror dere som sier fy til dette at de lager opp 20-30 ml om gangen på barsel for de ungene som får ekstra? har vært hjemme fra sykehuset i noen dager nå, og på SUS koker de opp ganske mye om gangen, kjøler ned og varmer opp til de som trengere det, så det selv så det så!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Fullstendig klar over at de gjør det på div sykehus, men det er ikke å anbefale! Regner med dere klarer å lese litt på pakkene selv da. Når produsenten anbefaler å lage helt fersk mme tror jeg nok de vet best...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Dette gjelder vel melk som er varmet opp eller ikke blitt nedkjølt raskt etter den er nylaget?? Her i huset gjør vi litt begge deler, men som oftest lager vi flasker for et døgn. Vi er veldig nøye med hygienen rundt flaske lagingen og rundt mating. Etter bruk blir det som er igjen straks helt ut og flaksen blir skylt i og fyllt med kaldt vann. Det er sikkert best sånn bakteriemessig å lage den fersk hver gang, men det synes jeg er noe skikkelig styr. Pluss at vesla mi får mer luft av nyristet melk.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå