☆Lille my* Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Blander dere for hele dagen å setter på flasker i kjøleskapet, eller for hvert måltid?
rødhette* Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Den første tida, når vi kokte vannet, lagde vi for hele dagen. Nå varmer vi vannet i microen, så da lager vi til for hvert måltid.
Makka Pakka Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Jeg lager melk for hele dagen og setter det i kjøleskap. Har en 5 mnd gammel gutt.
☆Lille my* Skrevet 20. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2007 Så melka blir ikke ødelagt av å stå i så mange timer? hører så mye forskjellig! Og de drikkeklare pakkene, de må jeg åpne å fordele på 3 flasker siden gutten min drikker rundt 60ml per måltid! Kan jeg gjøre det og oppbevare de i kjøleskapet til de neste 2 måltidene? eller må jeg fylle det jeg skal ha på ei flaske, bruke det med engang og kaste resten av boksen?
snartmammapåny Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 koker opp vann for et døgn og har i kjøleskapet på flasker. Varmer vannet i micro og tilsetter pulver når småen er sulten.
Makka Pakka Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 De pakkene kan du fint ha i kjøleskapet etter at de er åpnet( slik at du får 3 måltid pr kartong) , men ikke la de stå mer enn et døgn, da blir melka sur.
Mrs. Bouquet Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Lager for ett døgn og har på en mugge med lokk (en 2 litermålsvispebolle). Man kan lage for ett døgn om gangen, men det må settes rett i kjøleskap. Det ble det i alle fall gjort på nyfødtposten (premature babyer osv)
suseduse Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 lager opp ferdig blanda melk og har de i kjøleskapet! gjort det nesten hele tida (11 mnd) og funka kjempe bra! men ikke la de stå over et døgn.. en annen ting, man får kjøpt halvliters flasker med ferdig nan nå, med sånn "lukkekork" som er på sjokkomelka, veldig kjekke på hytteture etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå