Gå til innhold

Sliten av en trassig baby...noen som har råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en sønn på snart 5 mnd som vet hva han vil. (Dette er første babyen) Sier ifra m en gang han ikke har d bra å vil gjøre andre ting. Dette er skikkelig slitsomt..han har alltid vært trassig siden han ble født. Liker helst å bli bært rundt...han er flink til å ligge å leke litt m seg selv men d blir veldig fort kjedelig å begynner å sutre. Men d med bæringa blir jeg utrolig sliten av...vi har vært obs på at det kunne bli en vane for han og at han ble "bortskjemt". Han hadde 3mnd kollik derfor ble d litt bæring og kos.

Han hater å ligge i vogna si, å vil helst bli bært når vi er ute på tur oxo. Har prøvd masse forskjellige leker i vogna men d funker lite..er ikke så veldig ille som d var før, men d er helt håpløst å planlegge å dra ut på cafe osv for vet aldri om han blir sinna ell bare griner...det han er veldig flink til er å legge seg om kvelden å sove hele natta..d skal han jo ha da..men om dagen er han som regel helt håpløs...

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre for noe? Føles ut som d bare er jeg som har en trassig baby.....

Hilsen en veldig sliten mamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette høres ut som vår første :o) Hun krevde utrolig mye av oss(les:meg). Tro meg når jeg sier at du er ikke den eneste med trassig baby :o) Men hva kan man si...tror ikke vi fant noen løsning på problemet... Jenta vår er ei meget bestemt jente på 3 1/2 år i dag, men vet at det er mamma og pappa som bestemmer!

Men all bæringa bør du nok finne nen løsning på. Det er meget slitsomt ja! Babyen må nesten bare lære seg å klare seg litt alene på gulvet eller i vogna e.l. For oss så hjalp det veldig når babyen kunne sitte i vogna og se ut. Det var ofte nyskjerrigheten som gjorde at hun ville opp og se seg rundt.

Men vil i alle fall ønske deg lykke til!

Håper dere finner ut av dette snart! :o)

Skrevet

Ja jeg gleder meg til han blir så stor at han kan sitte i vogna å se seg rundt. For tror egentlig at d er d han vil. Godt å høre at d ikke bare er meg....føles sånn ut noen ganger..nei nå våkner han så da må jeg vel inn til han =)..takk for svar =)

Skrevet

anbefaler bæresjal, mai tei el noe lignende. Kjempefint å bruke på tur også!! husker ikke alle stedene, men her er iallfall ett; www.tettinntil.no

Skrevet

uten at jeg foreløpig har prøvd dette selv har jeg hørt at de kan ofte bli usikre på om de er alene hvis de blir lagt på gulvet uten at de ser deg.

Prøv å legg han der, og så snakker du til han med jevne (eller ujevne) mellomrom så han vet at han ikke er forlatt.

Vet ikke om det virker, men jeg finner det nok ut om noen måneders tid... :o)

Lykke til!

Skrevet

Høres ut som vår gutt, han var ganske sånn, bortsett fra kolikken. Vår roet seg bedre i vogn da. Har ingen råd, vi har fortsatt en meget bestemt ung mann på snart 3 år. Vi har grenser, og de holder vi oss til, men han tøyer det han kan.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...