Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Hvor stor fraværsprosent har dere lov til å ha før dere må ta perioden om igjen - og hvor mange forsøk har dere på hver praksisperiode? På mitt studium (fysioterapi) har de akkurat innskrenket fra at det var lov til å ha 20% fravær til at nå kun 10% er lov. Legeerklæring/sykemelding hjelper ikke. Hvordan i alle dager har de tenkt at studenter med barn skal kunne klare å fullføre studiet? 4 dagers fravær på 9 uker - mine to barn er i hvert fall syke minimum 4 dager hver i løpet av en slik periode. STØNN.... Er veldig interessert i hvordan det er på deres studier - og evt om det finnes noen regler i forhold til fravær, tilrettelegging når man har barn/kronisk syke barn osv. Ser for meg at det vil bli svært vanskelig å fullføre studiet mitt nå...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 studier MED obligatorisk praksis, selvsagt... :-)
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg går sykepleie og der er det kun tillatt med 10 % fravær i praksis. Får man mer fravær enn dette (og det skyldes GODE grunner, ikke skulk) kan studenten sørge for å få tatt flere vakter på praksisstedet. Da gjelder det selvfølgelig at man har en god kommunikasjon med praksissted og praksisveileder. Og får man ikke gjort det, vel, da godkjennes ikke praksis!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Vet ikke hvor gamle barna dine er, men så lenge du er fulltidsstudent og ikke har rett på foreldrepenger kan jo mannen din ta ut permisjon med sin lønn og bruke det som tidskonto frem til yngste barnet er 2 år. Det gjorde mannen min i praksisperioder, og på andre obligatoriske dager :-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg går sykepleien. I praksis har det vært lov med inntil 10% fravær hele veien, tror dette er det vanligste. Dvs 3 dager i løpet av hver 8 ukers periode med praksis. Ikke lett å få til alene med barn som går i barnehage, og et evig stress! Ved inntil 20% fravær har du mulighet til å ta igjen de vaktene du mangler, men det krever jo at praksisstedet synes det er greit. Lykke til!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Jeg går på førskolelærer utd, og på 6 uker har vi lov å være borte i 6 dager. Om det blir lengere kan vi evt gå lengere, når vi egentlig hadde vært ferdig for å tatt igjen de tapte dagene eller ta den resterende praksisen i sommerferien..Legeerklæring osv hjelper ikke her heller. Det må bli tat på nytt.
qwana Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 går på dyrlege og der må man bare passe på å få ordnet med å ta igjen antall fraværsdager, med de ulike klinikkene. De er flinke til å legge til rette, det bør de være på alle skoler, er jo mer og mer vanlig at studenter har barn....ellers bør dette tas opp med studieavdelingen på skolen...
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Jeg studerer til førskolelærer.. Vi har en praksis periode på 5 uker og kan være borte 3 dager..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå