Gå til innhold

Ammesjal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg så en mamma på kafe som hadde et slags ammesjal/forkle som hun brukte når hun ammet. Det så helt genialt ut med en bøyle som gjorde at hun kunne titte ned på barnet sitt. Jeg er så dritt lei av både ammetopper og tepper som faller ned. Er det noen som vet hvor man får kjøpt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Ja. Det ammesjalet har jeg faktisk sett. Vet at de selger det på en side som heter kvinneverden. Det er genialt for mor som slipper å blotte bryst og mage, andre kafegjester som slipper å få puppen midt i kaffen og barnet som skjermes for lyd og lysintrykk.

Skrevet

Jeg ser ikke helt for meg hvordan disse henger jeg...går de rundt ryggen eller hva skjer'a? *ler*

Skrevet

Jo, takk det var snillt av deg, men jeg fant det på den siden selv.

Men ser bare ikke helt hvordan de fungerer...

Ser den jo bare forfra. Skulle likt å se hva prinsippet er, liksom...

Nå synes jeg at den var såpass rimelig at det kanskje ikke lønner seg å lage en selv :o) Har vurdert det en stund ja.

Skrevet

Det fungerer som et forkle. Man tar det rundt halsen og legger selvet sjalet rundt barnet. Man får en luke ( det er en bøyle som gjør at ikke luken faller sammen) slik at man hele tiden kan følge med på barnet sitt. Ganske genialt igrunnen. Og så slipper man å kjøpe dyre ammetopper til 500-1000 kr stykk.

Skrevet

Det er forresten bare for å dekke til. Ikke for å bære barnet mens man ammer.

Skrevet

Dette tror jeg er helt nytt i Norge. Og jammen vil det løse den seneste ammedebatten som går. Da kan jo mødrene amme hvor de vil uten at det krenker noen. Jeg har en amerikansk venninne som har fått det fra statene og hun er toppfornøyd. Nå er jo amerikanere enda mer opptatt av å skjule brystene, men jeg tror nok det er nok av nordmenn som kunne tenke seg å amme i fred også.

Min venninne forteller også at sønnen hennes blir mye roligere under ammingen med ammesjalet også. Slipper å få lys i øynene osv.

Egentlig burde jo enhver kafe ha sjal til utlån også..

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger.

Nå har jeg vært inne og bestilt ammesjal. :-)

Kommer tilbake med mine erfaringer.

Skrevet

Sjekk ut nettsiden: maternityandnursing.co.uk (gå videre inn på products)

Viser hvordan ammesjalet tas på, ser enkelt ut da:)

Skrevet

Obs. Og etter pruducts velg derretter breastfeeding( ble litt klønete for linken til selve siden med instruksjonen ville ikke vise..så da må man beskrive litt hehe..) Håper noen fikk nytte av siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...