Gjest Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Når man skal regne ut når man har EL regner man fra første dag av siste mens og ca 14 dager utover. Vet noen om man skal regne fra når/hvis man spotter? Eller fra den dagen det kommer rødt blod?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Har dyttet opp et innlegg til deg:-) Man regner fra første dag i siste mens. Jeg har pleid å regne fra den dagen det kommer friskt blod, hvis du er usikker på hvor mange dager syklus du har ville jeg bare begynt å teste før, kanskje bare et par dager etter du er ferdig med mensen. Da er du ihvertfall sikker på at du klarer å fange opp når eggløsningen er. Lurt å bruke morgenurin.
akicha Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Eh..., mulig jeg tar feil, men jeg leste på internet et sted for ikke så lenge siden at når man skal ta eggløsningstester så skal man IKKE bruke morgenurin. Da skal man ikke teste før 10 på dagen, fordi man ikke starter å produsere det hormonet som skal måles før litt utpå dagen/morgenen. Tror jeg fant dette på noen internetsider på Haukeland sykehus eller noe.. Jeg har hatt en syklus hvor jeg testet, og da testet jeg bare på morgenurin og fikk ikke noe klart svar... Tenkte etterpå at forklaring var at jeg testet på morgenurin klokka 7.. Jeg husker ikke akkurat hva som sto, men jeg tror jeg fant ut at jeg neste gang skulle teste etter jobb i steden for før jobb. Hvis du er sikker i din sak, vil jeg gjerne høre det :-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Det var interessant å høre! Vet egentlig ikke, har bare tatt som en selvfølge at det er morgenurin som skal brukes siden dette gir et klarere svar både for hcg og andre urinprøver som avdekker f.eks sukker i urin, urinveisinfeksjoner, protein osv. Da tenkte jeg at dette gjelder sikkert for LH-økningen også. Urinen er jo ganske utvannet foreksempel på kvelden, så da skulle en tro at det var vanskeligere å få et positivt svar. Har testet positivt to ganger på morgenen, men mener jeg også har testet positivt på kveld med el-tester. Dette var som sagt veldig interessant, må inn å surfe litt:-) Takk for tipset.
Gjest Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Ok takker for svar! Jeg starter rett etter mens. Syklusen min varierer fra 26-31 dager. Det med morgenurin eller ikke har jeg lest begge deler.Får surfe litt å se hva jeg finner. Får evt ta 2 tester da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå