Gå til innhold

Hvor lenge mellom siste barn og dette barnet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ble det ufrivillig hele 6 år.

Storesøss bærer preg av å ha blitt bortskjemt :-D , vant til å ha hele fulle oppmerksomheten og styrer på :-) Men vi er ikke redd for trøbbel md sjalusi. Hun er veldig innforstått med oppgaven sin når babyen er født :-) og er bare stolt.

Hva md dere som har flere barn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det 5 år.

Hun gleder seg masse:)

Tror ikke hun blir sjalu, men jeg vet jo ikke. Passer på å ikke "glemme"

henne oppi alt.

Skrevet

Her blir det 3 år og 5 mnd. Skulle gjerne hatt litt mindre, men det tar ofte litt tid å bli gravid så vi er bare sjeleglad for at vi faktisk snart er i mål!

Skrevet

ganske nøyaktig 2 år... Litt kjapt etter min egen mening, men eldstemann er 9 da, så forskjell i fleng..

Skrevet

her blir det akkurat 2 år.. førstemann fyller 2 år nå på lørdag og jeg har termin 12 oktober..

Skrevet

her blir det 2,5 år! akkurat passe aldersforskjell synes vi da. var heldige med at det klaffa rimelig kjapt alt sammen;)

Skrevet

Fra første til andre er det ca 22 mnd, og fra andre til tredje blir det to år og 9 mnd. Syns det er akkurat passelig:-)

Skrevet

4,5 år mlm de to første og "hele" 15-16 mnd mlm den siste og den i magen:)

Skrevet

Her blir det 4 år forskjell. Syns det er en fin forskjell. Har kost oss masse med førstemannen uten å måtte ta hensyn til en liten til. Nå er han såpass stor og selvstendig at han greier mye selv og det er ja bare bra når neste barnet skal komme snart. Han gleder seg i hvert fall å bli storebror. Håper at det ikke blir noe særlig søskensjalusi - vi får se ...

Skrevet

hos meg blir det 15 mnd imellom..planlagt:-)

Skrevet

Her blir det 3 år og et par måneder. Prøvde egentlig litt før, men mistet en i fjor sommer. 3 år er likevel fin avstand, tror jeg. Har ikke helt bestemt meg for om dette er siste, eller om det kanskje kan bli enda en etter hvert.

Skrevet

hei.. lurer på om du vil bli regnet som en førstegangangs fødende el andregangs?? Selv har jeg 10 års mellomrom og lurer i grunnen på om alle disse årene har noe å si for fødselen. Ja jeg har født en gang før men det føles som en mannsalder siden. Bare det å gå gravid nå og den gang da er to forskjellige verdner, nå er slike sider kommmet opp og det er et voldsomt fokus på mamma butikker og div. det var det bare ikke da, H&M hadde noen grusome mamma klær som hang i et hjørne for seg selv... rivende utvikling:)

Skrevet

Her blir det ganske nøyaktig 6 år i mellom storebror og knøttet. Ikke planlagt i det hele tatt, det bare ble sånn, men veldig greit med permisjon når eldstemann nettopp har startet på skola!

Skrevet

det blir 20 mnd mellom mine :)

vi ville ha to tettet og det klarte vi også :)

Skrevet

Til deg som lurte på om man regnes som førstegangs etter 10 år....Har lest at du regnes som førstegangs hvis det har gått mer enn 7 år siden siste fødsel :)

Skrevet

her blir det 3år mellom de:)

vi var gravide i fjord men det gikk ikke så bra...

men nå er vi lykkelige for at vi snart er 4 i familien:)

så får vi se om det blir flere etterhvert:)

Skrevet

Har tvillinger som er 15 måneder og har termin om 2 uker (til lørdagen da).

Så her blir det tøft med 3 barn under 1 ½ år, men det kommer til å gå så fint!

Skrevet

7år her .. så jeg blir rekna som førstegangsfødende jeg da.. oii skummelt hehe

Skrevet

Hei,

Her blir det litt over 6 år mellom nr en og nr to. Høyst frivillig - hadde ikke lyst eller ork før hun var rundt 5, så da ble det stor aldersforskjell. Både fordeler og ulemper med det, men jeg har valgt å fokusere på fodelene: jeg er i permisjon det første året storesøster går på skole, hun er stor og selvstendig og uhyre motivert for å bli storesøster.

Jeg er veldig spent på hvordan fødselen blir denne gangen siden det er en god stund siden sist... Nå er det ikke lenge igjen og jeg har valgt å bruke en god posjon energi hver dag til å grue meg til fødselen...veldig god prioritering av tid...

Skrevet

Her blir d fem år, mellom minstemann og babyen. Jeg har også ei jente på 16 år så det var 11 år mellom henne og minstemann. Det var større forskjell i svangerskapene mellom de to, enn de to siste no. Føler meg mer som en annengangsfødende no selv om det er fem år siden. Mistet for 2 år siden og har prøvd siden da, så det må vel sies at det var ufrivillig lenge mellom de to siste. Vi hadde bestemt oss for å slutte å prøve etter jul i år, også ble jeg gravid på januar. Minstemann gleder seg veldig til å bli storebror og ønsker å få en søster. Hans argument er at vi ikke trenger flere brødre, for han er jo bror!!!

Skrevet

6 år her også (6 år og 2 mnd) Vi har prøvd å bli gravide i 2 år nå, så 6 år var ufrivillig lenge. Men vi ville ikke ha de for tette heller. Er vårt tredje forsøk nå, og det ser ut som om det endelig skal gå bra. termin 31.des.

Dattera vår gleder seg masse!

Skrevet

Har ei jente på 19mnd.. har termin på onsdag =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...