Millapril Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Etter henvisning fra lege, har vi idag vært hos fysioterapaut med Erica. Og det var en skikkelig postitiv opplevelse. En utrolig dyktig fysioterapaut som visste hva hun snakket om. Vi fikk masse fine treningstips for Ericas stive skuldre/nakke. Fikk beskjed om å trappe litt ned på magetreningen litt. Erica er mer enn sterk nok i armer og rygg, og vil mer enn hun kan foreløpig. Så nå skal vi trene på rotasjon i overkropp og fallskjermrefleks. Skal også trene litt på å ligge på underarmer og ikke bare strake armer i mageleie. Så nå må jeg forberede meg på en litt sint baby fremover, men det går. Deilig å få høre at det ikke virker som om noe er nevrologisk galt og at dette kun er fysikk, som kan bygges opp. Terapaut mente at hun kanskje kunne ha fått en strekk i forbindelse med fødsel og sugekopp, og at dette gjør henne litt stiv. Så nå har jeg kjøpt nye, spennende leker til treningen. Ønsk meg lykke til!
Millapril Skrevet 20. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 20. september 2007 hehe, ser at jeg begynner å bli litt dummere av å ikke jobbe... Det skal selvfølgelig stå FYSIOTERAPEUT! Merker at iq faller for hver dag her jeg sitter...gagaga!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Så bra at Erica får hjelpen hun trenger :-) Er så deilig når man møter fagpersonell som er hyggelige og som vet hva de snakker om! Kos dere masse med treningen og nye leker!! Lykke til
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Åh, det var godt å høre! Jeg har tenkt masse på dere i dag. Fint at man får en forklaring på hva som kan ha skjedd og hvordan det kan rettes opp (ikke minst at det KAN rettes opp, man blir jo redd for hva det kan være). Man ser jo at Erica sliter med det, og det er vanskelig å vite hva man skal gjøre. Godt å få en avklaring og et sted å begynne. Lykke til med lekene! Vi vil høre alt om det i morgen :-)
Bellen^2 Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Så godt at alt gikk bra hos fysion i dag! Det må være deilig å være hos noen som er så trygge i faget, og i tillegg få potitiv tilbakemelding på hva som er galt og hvordan det kan løses:) Lykke til med treningen, og med shoppingen:)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Masse lykke til. Dette høres jo bra ut. Med liltt innsats fra mamma og pappa på treningen er jeg sikker på at hun er der. Dette kommer til å bli så bra.
Två små trollungar Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Så bra at det bare var noe muskulært, og ikke noe verre. Det er veldig greit å få høre det av noen som vet, ellers går man og tenker selv om men kanskje egentlig ikke trur det er så farlig... Ikke så dumt å få litt tips på øvelser og lignende for at Erica skal få det så bra som mulig, selv om hun sikkert blir litt sint i starten! Lykke til!
Tussi og Maja Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Så godt å høre at det var en dyktig fysoiterapeut som kunne gi dere forklaringer og råd videre. Godt å få konstantert hva det er, så man slipper å engste seg unødig! Lykke til med øvelsene!
heiamagen Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Det går nok bra, å trene kan faktisk være veldig gøy! Vi har vært hos fysioterapeut en gang i uka i hele sommer samt manuellterapeut hver 6 uke. Lillegutt har litt Kiss etter keisesnittet og har vært veldig stiv i nakke, rygg og bekken hele tiden. Vi har etterhvert vært gjennom mange øvelser og gutten har blitt merkbart bedre. Lurt å kjøpe nye leker! Når man skal bruke mye tid på matta er det lettere å beholde oppmerksomheten lenger med stadig nye leker (du trenger ikke ha mange allikevel, de husker jo ikke så lenge). Morsomste lekene her i gården etter speilet, er de som beveger seg og lager lyd (anbefaler veldig en klovn de selger i alle lekebutikker, den er rund i bunnen slik at den "vagger eller vipper", og så er den fylt med kuler og lager lyd, dårlig forklart), det er viktig å få de til å glemme at de helst vil ha noe i munnen, da er det nemlig ikke så lett å gjøre øvelser.... Som jeg sa, å trene kan være gøy. Men det krever at man er mye hjemme i de tidsrommene bebbisene er mest våkne. Jeg har alltid dårlig samvittighet hvis det blir en dag uten trening, man blir nok litt overhønemor av å være mamma Lykke til,husk å gjør det til en lek ! Vi har forresten kjøpt oss både matte og speil her i Frankrike og koser oss med leking hele familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå