Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet ditt da dere startet pottetrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp begynt, og det går over all forventning:-D Han blir 2 neste måned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og hvor lang tid tok det før barnet var bleiefritt?

Skrevet

Mine gutter var ikke klar før etter 2,5 år. Tok 6 mnd, da var nattbleia borte.

Skrevet

Så bra for dere da :)

Jeg lurer også på dette. Mor sier at vi ble satt på potte så snart vi greidde å sitte selv. Når hun såg at vi holdt på å bæsje hun oss på potta slik at vi ble vant til det, alle søskene var tørre den sommeren vi fylte 2 år.

Jr er 16 mnd nå, og jeg lurer på å kjøpe do-ring som han kan få sitte på når jeg ser at han bæsjer, har ingen forhåpninger om å få han tørr nå, men mor har kanksje rett i det hun sier; at barna blir vant til det selv om de ikke har kontroll enda. Hva tror dere?

Skrevet

Med nr 1 begynte vi når hun var 16-17 mnd, satt mest på den for å venne seg til den, uten de store resultater. Kjøpte doring da hun var 2 år og hun var tørr på dagen da hun var 2,5 år.

Nr 2 er 2 år og 3 uker ca. og har inntil nylig nektet å sitte på potte eller doring. Men hun har blitt mer villig nå i det siste, og selv om det ikke har kommet noe så er hun kjempestolt! Vil at jeg skal tørke og så hjelper hun meg å skylle ned. Hehe....Stresser ikke så veldig med det enda, tar det litt som det kommer. Tror det er om å gjøre å ikke presse henne for mye nå i starten, så hun ikke får skrekken igjen. ;o)

Lykke til videre! :o)

Skrevet

De begynte å tisse litt på do da de var rundt 2 år begge to, men ble ikke tørr før vi gikk skikkelig inn for det, da var eldste 2 år og 8 mnd og mellomste 2 år og 10 mnd. Kun dagbleien som forsvandt da, tok lenger tid på natten, men det er ganske vanlig.

Skrevet

Min datter var kempe ivrig på potten og sa i fra når hun tisset/bæsjet i bleien. Vi startet da hun var 2 år. Da hun var 2 år og 3 måneder var hun helt tørr :o)

Skrevet

Snuppa begynet når hu var 8 mnd, for morro. Sluttet med bleier rett før hu ble to.

Poden begynnte når han var 7-8 mnd, for morro, Sluttet med bleier når han var 1 år og 9 mnd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...