Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

To barns mor og 75-modell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det. Hva har dere fått av legen for å kurere dette?

Noen som vet om uriveisinfeksjon er skadelig for babyen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.Mange som har hatt det under graviditeten.Det vanligste man får mot uvi er Selexid tabletter, dette er helt ufarlig for babyen. Men det er farlig å gå med uvi uten å behandle det, da kan den utvikle seg og skade nyrer.du kan få nyrebekkenbetennesle. IKKE for å skremme deg.men hvis du har symptomer på en infeksjon så ta med en urinprøve og dra til legen din.de vil da kunne se med en gang om du har en infeksjon ved en stix som de dupper i urinen.Jeg har hatt uvi før og under graviditeten og fikk da selexid. Masse lykke til:)Og drikk masse vann og syrlige drikker(appelsin juice, tranbærsaft osv).stor klem

Skrevet

jeg har hatt en del urinveisinnfeksjoner. noen ganger greier jeg å kurere det selv med en "overdose" c-vitamin.. tar da to til tre sugetabletter med c-vit og spiser 3-4 appelsiner og drikker jus. man blir lit dårlig i magen men bedre enn alternativet somer å spise penicilin. Man kan også kurer med tranebær. Men snakk med de på helsekosten om det er skadelig for barnet.

Om det er skadelig for den lille vet jeg ikke...

Noen tips for å forebygge urinveis infeksjon:

Ikke sitt på noe kaldt.. eks. stein, kald benk

Tiss rett etter sex

Drikk mye veske i løpet av dagen

Skrevet

glemte å presisere at det ikke er farlig for babyen så lenge du behandler infeksjonen:)ubehandlet infeksjon derimot er ikke bra for noen av dere..

Skrevet

Takk for svar. Har fått noen som heter Trimetoprim. De skal visst være ufarlige for babyen.

Får håpe det gir seg snart. Skal være flink til å drikke mye:-)

Skrevet

jeg fikk selexid og fikk bot på uvi... men jeg ble ufattelig slapp og dårlig av tablettene... jeg trodde det var pga svangerskapet men da jeg var ferdig med kuren ble jeg super form igjen... jeg spurte på apoteket og jordmor ang de tablettene og de sa at det ikke hadde noen virkning på forsteret!!!! det står også i vedlegget i esken!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...