Gå til innhold

Ang. skjevt hode/fvorittside å ligge på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 4 mnd er blitt kjempeskjev i hodet og ligger kun til en side både i våken tilstand og når han sover.

Prøver å stimulere han på den andre siden men hjelper fint lite... Har vært hos fysio med han og han er ikke stiv i nakken eller noe feil med han - bare at han har vent seg til denne måten å ligge på og foretrekker denne siden fremfor den andre. Han har vært sånn fra han ble født.

Nå lurer jeg på om det er fler som har babyer som ligger sånn og hva dere gjør for å rette det opp....

Det gikk seg til med førstemann her men syns lillebror er verre enn nr 1....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det her også. Når han ligger på gulvet, legger vi alle lekene over på den siden vi vil han skal titte mot. Vi legger leketeppet slik at "rett side" peker mot vinduene, for han ser mye mot lyset. Det funker til en viss grad. På natta prøver jeg å legge han litt på siden i senga, men han ruller jo ofte over på favotittsiden. Var på helsestasjonen i går, og helsesøster sa det var ikke mer å gjøre enn det vi gjør. Alle babyer er mer eller midre skjeve i hodet, og uansett ville det rette seg i ettårsalderen. De blir ikke sånn for alltid, vi får trøste oss med det:-)

Skrevet

Vi går jevnlig til fysioterapi, det var helsestasjonen som sendte oss når han var vel 2 måneder. Trener også hjemme med han, og han er blitt mye bedre, 4 måneder nå. Vi snakker alltid til han fra motsatt side av favorittsiden, lar ham alltid ligge slik at han må snu seg for å se oss, trener med å stenge for lyset på ene siden av hodet hans.

Holder ham mye opp mot speilet for det elsker han, og da må han snu seg motsatt av favoritt siden. Han ligger også veldig mye på magen for å bygge opp rygg og nakke, da legger vi lekene litt på siden så han må snu seg litt for å se på de.

Skrevet

min jente vil helst bare ligge på ryggen og titte rett opp..og det har resultert i flatt bakhode...ligger sånn når hun sover å og i bilstolen..så er ikke rart det er blitt flatt..har henne en del på magen, men det begrenser seg kor lenge hun kan ligge sånn..er bare 3 mnd i mårra...tips??trenger jeg selv..har ingen gode å gi fra meg..hehe

Skrevet

Sikker på at d ikke er kiss/kidd syndrom? Høres veldig sånn ut. Jeg hadde et barn med det. Gikk til manuellterapaut, nå er han erklært frisk

Skrevet

Vi har/ har hatt d problemet også.¨

Begynt å bli litt bedre i hodet nå....

Jenta vår e 7 mnd nå. Har snudd henne HVER gang hun sover t "rett side" m hodet... hun snur seg jo tilbake etterhvert da men....

Etter å ha holdt på sånn i fire måneder, begynner d å gjevne seg ut, og hun har ingen favorittside lengre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...