Gå til innhold

Ja, da blir det prøverør!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 40 år, og har fått påvist forhøyet FSH og LH verdier. Har manglende eggløsning og har ikke hatt effekt av pergo. (har bare prøvd en dobbel kur, men likevel..) Så nå har jeg snakket med Medicus i Trondheim, og de mener at jeg kan ha relativt gode muligheter til å hente ut egg. Jeg spurte om de forhøyede verdiene (de har jo fått alt fra gynokologen...) og hun mente jo at de var en tanke for høy (mellom 17-20), men at jeg fremdeles kan ha enkelte "gode" måneder enda. Hun fortalte at jeg sikkert nærmet meg overgangsalder, men at dette ikke var noe som skjedde over natten, men i løpet av noen år. (Håpe..håpe.. :-)) Hun avsluttet med at vi bare fikk håpe at vi treffer en god (eller eventuelet flere gode) syklus.Da jeg fortalte at jeg hadde prøvd Pergo uten effekt sa hun at dette var noe helt annet enn det de brukte som eggstokk-stimulering slik at det ikke kunne sammenlignes... Jaja, tenker jeg :o) Vi har iallefall bestemt oss for å prøve..

Jeg skulle egentlig ha mensen i går, men den er sikkert litt forsinket pga av pergoen. (har vært på GU under midt i perioden, og det var ingen egganlegg og ingen tegn til at eggløsning hadde funnet sted)Medicus skulle fakse inn en resept til et apotek allerede i dag slik at jeg har alt klart til å begynne med medisinering på blødningsdag to! Så nå krysser jeg fingrene for at dette kanskje kan gå bra, selv om jeg ikke akkurat har skyhøye forventninger! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker deg lykke til Mumrikken.

Ser at du skal ha kort regime siden du skal starte på syklusdag 2.

Blir spennende dette!Skal følge med deg fra sidelinjen jeg:O)

Klem fra

Skrevet

Hei vil så gjerne!

Du vet tydeligvis litt om dette! Hva betyr kort regime da?

Skrevet

Du kan lese mere om kort/langt regime på Medicus sine nettsider.

www.fertilitetsklinikken.no

Men kortfattet betyr kort regime at du begynner rett på sprøyter på syklusdag 2,i stedet for at du må nedreguleres med nesespray i noen uker før du begynner å stikke.Kort regime blir ofte brukt i det private,da det i det offentlige ofte er sånn at de justerer din lengde på spray for å putte deg inn der de har ledig på kalenderen. :o)

Jeg har ikke vært på Medicus selv,men har hørt mye positivt derifra.

Selv hører vi til på st.olav,og er på 2 stikke dag i dag.Skal ha vår første ultralyd for dette forsøket den 28,og trolig uttak og innsetting i uke 40.

Du går en spennende tid i møte Mumrikken,men det er ingenting å grue for!

Klem fra

Skrevet

Så heldig du er som slipper langt regime :o)

Håper denne syklusen er utrolig bra og gir deg gullegg. Håper du bare behøver ett forsøk!

Lykke til med prosessen!

Skrevet

Takk for det!! :-)

Da er jeg igang.. begynte å stikke i dag tidlig! Her skjer det iallefall fort... :o) Fra vi sendte søknad til jeg er i gang har det gått under 14 dager.. Men så er det jo privat også da, er vel kanskje litt ventid i det offentlige.

Merker at jeg ikke har de helt store forventningene, men er sikkert bare redd for å bli skuffet..

Skrevet

Så bra det har gått raskt for deg !!

Ønsker deg lykke til !!

Ta det som det kommer nå i første runde - jeg er selv midt i stikking i første runde/forsøk og aner ennå ikkeno om hvordan kroppen responderer. Er 39 år og så langt har kroppen vært treeeeg. Har tatt doble doser av spray og nå over på maxdose på sprøyter etter at UL i dag ikke viste noe særlig av noe...

Har lovet meg selv å ikke bli skuffet før uti 2. forsøksrunde. Tar denne som testrunden.

Håper det klaffer for deg med en gang !!!

Det er jo det aller beste og det vi alle innerst inne håper på :-)

Skrevet

Hei Mumrikken.

Ville bare ønske deg masse lykke til, og skriv gjerne inn her igjen og fortell hvordan det går :)

Klem

Skrevet

Takk for lykkeønskninger... Og det samme til dere :-))

Jeg er i dag på stikkedag 7... og venter i spenning til mandag da jeg skal på UL nr to. Krysser fingrer og tær for at livmorslimhinna har begynt å vokse for det var dårlig med det på dag 5...

Kommer rett fra jobb jeg nå så det er vel bare å ta en dusj, to stikk og rett i seng :)) Sov godt videre dere og drøm søtt om små blå kryss som venter i det fjerne :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...