Gå til innhold

Stakkars lille jenta mi har fått urinveisinfeksjon...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen med urinprøve idag, en sånn pose som man limer over urinrøret, så de får noen dråper.

Og der var det jo utslag...det ante meg,siden det kom en stram lukt for et par dager siden... (morsinnstinktet sier jeg bare:)...jeg tror ikke gubben hadde tenkt på at det kunne være det,rart det der, hva vi mammaer føler)

Så da fikk ho stikk i fingeren, men var jo så flink og gråt ikke i det hele tatt:)

Så nå har vi fått pencilinkur da... uff, får så vondt av lille jenta mi..

Tenker om det er noe jeg kunne gjort anderledes for at ho IKKE skulle fått det... men jeg vet jeg var veldig plaget med det når jeg var liten..,mulig det er arvelig:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,,

Kor gammel e jenta di?

Snuppa mi e 7 mnd no, og æ har gått me akkurat samme tanken ei stund, om ho kan ha urinveisinfeksjon.

Synes det lukte veldig stramt av bleien hennes...men æ synes liksom ikke ho virke syk, så æ e så usikker..

Skrevet

Vet hvordan du har det... Da tulla mi var ca 6mnd hadde hun litt blod i bleia. De testet for urinveisinfeksjon hos fastlegen(sendte den inn til dyrking), og de sa at den var positiv. Tulla måtte gå på antibiotika og vi ble sendt til spesialist siden hun var så lita. Spesialisten tok ultralyd av tulla for å sjekke om hun hadde for kort urinrør eller om det var noe annet som kunne ha utløst det. Han fant heldigvis ingenting... Men han fortalte at tulla mest sannsynlig aldri hadde hatt urinveisinfeksjon, og at dette kunne være en diagnose flere fikk feilaktig. Dette kom, i følge han, av at det kunne komme bakterier fra endetarmen i posen man bruker for å ta disse prøvene i på de små...

Hvis jenta di er lita kan du kanskje be om en utredning på det, siden du også var plaget med det da du var liten...? Greit å sjekke om det faktisk er det hun har...

Lykke til og god bedring til tulla di!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...