Gå til innhold

Artikkel om barnemat

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dinside.no/php/art.php?id=386825

Jeg skjønner ikke helt...sier de at man skal gå rett fra melk og til brødskive da eller? Men hva med de treigingene (Mia ;-) som ikke har tenner ved 6 måneders alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det blir feil å si at det er galt å gi dem ferdigmat. Klart man kan lage selv, men ikke alle som har lyst til å henge over grytene heller. Og at de skal gå rett fra mm/mme til vanlig mat synes jeg høres rart ut.

Camilla har jo to tenner men jeg har ikke dytta i henne ei brødskive enda hehe

Nei, jeg fortsetter å gi henne litt middag på glass, fruktpurè og grøt. Ammingen blir jo naturlig trappet litt ned, men det er jo bare å forvente.

Gir henne jo smaksprøver på middagen vår om det er noe som passer seg slik.

Middagene på glass har vel større og større biter ettersom alderen?

Skrevet

Huff, så mye forskjellig man skal høre. På HS sa de at det var viktig at man smakte på annet enn mm/mme før 6 mnd, slik at man utviklet smaksansen sin. Så det gjør vi i hvertfall.

Det er jo mye meninger om dette, men jeg kjører på med litt forskjellig grøt og frukt og middag. Det glir ned og hun ser ikke ut til å lide noen nød!

Skrevet

Hm, høres jo nesten ut som man skal kutte puppen/flaska på dagen og etter det bare gi brødskiver og annen fast føde som ikke er most. Man trenger ikke tenner for å tygge, gummer fungerer kjempebra, men ut fra Sebastian's reaksjon de første gangene det var klumper i maten hans så tror jeg han heller hadde sultet i hjel enn å svelge det:)

Nei, jeg holder meg til grøt, fruktmos, middag med og uten klumper og litt pupp på si:)

Skrevet

Har ikke lest artikkelen. Men tenk på at det er viktig å gjøre det man selv synes er best. Vi har bare latt henne smake på litt små brødbiter med leverpostei bare for å introdusere og hun virkelig elsker det. Så det er bare å prøve om dere vil. Vi bruker det ikke som måltid mat, men som prøvesmaking. Jeg gir henne ofte bare en liten smakebit av sauser o.l fra fingeren min for å se om hun liker det. I dag var vi ute og lunsjet og da smakte hun på aioli. Smatt, smatt det var godt det synes hun og gapte for å få mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...