Gå til innhold

Noen som har opplevd at 2.fødsel er verre en den 1.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer, for jeg føler meg litt nervøs for å bli gravid og føde igjen. Har en sønn på 4mnd, og fødselen gikk veldig bra. Men når jeg tenker på hvor vondt det var, så blir jeg redd, og jeg er mest redd for at det skal bli verre - eller skje komplikasjoner.

De sier at 2.gang blir bedre, men er det alltid sånn da?

Hadde jeg visst at det skulle bli enda en fødsel som sist, ja da hadde jeg ikke vært redd. Selv om det var vondt, så gikk det bra:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det vil jeg også vite. For min første og eneste var ikke noe artig i det hele tatt. Eller kanskje jeg ikke vil vite det. For jeg vil ha et barn til likevel...

Skrevet

en fødsel er vel ikke artig i seg selv....min første fødsel varte i 14 timer,der 1 time var pressrier....min andre varte i6,5t der 3 timer var pressrier og han måtte bli tatt me sugekopp... Den andre var myyyyyyyyyyyyyye verre enn den første...var så mye mer intense smerte...

så vet dere det........kanskje ikke så lurt å vite for masse....?

men lykke til,kanskje er dere en av de heldige som får en bedre fødsel enn den første..

Skrevet

JA!!!!!

Men til gjengjeld var d bare halvparten så lang tid =)

Skrevet

trur ikke du skal høre så mye på hva andre sier for det er stor forskjell fra person til person. Jeg har født trer barn og ingen av fødslene var lik. Lengst tid på første mann som gikk over 23 timer men neste ble født på 10 min da vi kom til sykehuset. Nå med siste brukte jeg to timer på føden da den lille var ute. Ingen fasit med andre ord..

Skrevet

Første brukte jeg 12 timer, hadde "dødelig" vondt(hehe) fra 2 cm!!

Andre kom jeg på sykhuset med det jeg trodde var vonde kynnere, men hadde 7,5 cm.. Fikk først vondt ved 9 cm, men da var det bare 10 min igjen av fødselen. Varte 2,5 time.

Så min var klart myyyye bedre en første fødsel.

Tror fødsel nr to er bedre i de fleste tilfeller, dette mest fordi fødselen er mye kortere, og du får mer krefter på slutten.

Skrevet

4 timer på første..vondt,men gikk bra

30 timer på sykehuset med nr to...mye værre!

Skrevet

Som de fleste andre her skriver så har vi så ulike fødsler og opplever fødsler så ulikt at det er jo vanskelig å si. Men min opplevelse var at nummer 2 kom lettere. Men nå har jeg vært super heldig å hatt 2 flotte, raske fødsler.

Skrevet

Har født 4 barn og ingen fødsel var lik. MEN 1. fødsel var lengre og meir "skremmande"! 2. fødsel var mye bedre, vond, men bør en forvente å føde et barn uten smerte? Nr.3 var en drøm av en fødsel..:):)

Nr.4 var kort men vond..(størrelsen hadde noe å si her..)

Gå inn i det med et åpent sinn og ikkje tenk så masse på det.. hadde du en lett fødsel no, er det stor grunn til å tru at du får det neste gang også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...