snirkeline Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Noen som vet noe om dette? Skal lese engelsk på egenhånd,og gå opp som privatist til våren. Kikket på sidene til en videregående skole,og kom inn på sidene om kunnskapsløftet. Sånn som jeg forstod det trenger jeg,for å få generell st.komp: Engelsk Matte Naturfag Samfunn Nyere historie Norsk/Nynorsk og ENDA ET FREMMEDSPRÅK?? Kan det stemme da?
Kamomille Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 jep. Må ha b- eller c-språk (f.eks tysk, fransk, spansk etc). Det måtte jeg iallefall ha.....
Gjest Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 når jeg gikk ut i 2002 så hadde vi kun enegelsk på 20timers kurset.men vet at du må ha et ekstra valg fag på 30timers kurset
pinglo Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Er det allmenfag el? Jeg gikk allmenpåbygg for 4 år siden. Hadde bare norsk/nynorsk og engelsk.
Gjest Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Nei! Jeg har generell studiekompetanse - og ikke noe annet fremmedspråk enn engelsk. Men jeg hadde et valgfag også. Jeg hadde biologi.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Kravet om TO fremmedspråk kom med kunnskapsløftet så det kommer an på hvilken reform du utdanner deg innen.
Plutselig_gravid Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Ja, jeg hadde også et valgfag, men det trenger ikke være språk. Jeg hadde sosiologi og sosialantropologi som valgfag på allmenn påbygg.
snirkeline Skrevet 20. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2007 Her var det visst litt forskjellige svar.... Har tenkt å ta allmennfag ja. Har norsk,nynorsk,nyere historie og samfunnsfag fra før. Trodde jeg manglet engelsk,matte og naturfag....men ble litt usikker nå. Det stod i forbindelse med det nye kunnskapsløftet. Har lyst til å ta reiseliv etterhvert,og da er det jo sikkert en fordel å kunne et ekstra språk.Men lurte på om det er sånn at man MÅ ha det?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1151027.ece I utgangspunktet ville Clemmet at man skulle ha to, men man kan nå ha fordypning i stedet. Les linken.
snirkeline Skrevet 20. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. september 2007 Dytter lit jeg....tar gjerne imot flere svar:-)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 Les linken jeg la ut over http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1151027.ece og her.
boble <3 Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 Jeg tok pbygging for 3 år siden, da måtte jeg ikke ha to fremmedspråk. Tok 30 timerskurset, viste seg etterpå at jeg bare trengte 20 timer. Vil råde deg til å snakke med en studieveileder de skal være oppdattert på hva du trenger. Lykke til:0)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. september 2007 #15 Skrevet 20. september 2007 Dessuten er ingen av de svarene du får her relevante for deg i stor grad, i alle fall ikke fra de som har avsluttet sin utdanning, for de gitt under reform 94, og ikke kunnskapsløftet. Første kullet av K06 vil være ferdige våren 09.
snirkeline Skrevet 21. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 21. september 2007 Ringte opplæringskontoret/voksenopplæringen i går. Har tatt omsorgsarbeiderfaget(gjelder som videregående opplæring),men mangler litt praksis på å ta fagbrevet. Og de sa at så lenge jeg ikke har tatt fagbrev enda,har jeg rett til å få dekket studiekompetanse:-) Så i januar starter jeg opp med engelsk,matte og naturfag,som er fagene jeg mangler.Og trenger ikke ha to fremmedspråk:-)Kan også ta det nettbasert kombinert med noen samlinger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå