Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er to mnd siden jeg fødte har gått ned 12kg, men har 10kg igjen til jeg er nede i det jeg veide før jeg ble gravid. Huff ikke gøy. Har alltid vært slank så blir litt plaget av dette. Når begynner ammingen å virke inn på vekta, burde den ikke gjøre det nå?

noen andre som sliter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg gikk ned 10 kg ganske raskt (få uker etter fødselen), de neste tok lengre tid. Det er nå 6 mndr siden fødselen og jeg har gått ned 12-13 kg, la på meg 16 kg under sv.skapet.. Tror det kan ta litt tid å gå ned, men med amming, greit kosthold og litt mosjon (kjapp gange med vogn f.eks) så forsvinner de nok etter hvert! :-) Lykke til!

Skrevet

er ikke alltid amming hjelper

med min første raste jeg så mye ned i vekt at jeg måtte slutte å amme,med nr to gikk jeg ikke ned noe mens jeg ammet..

det er jo ikke så lenge siden du har født så amming kan jo fortsatt hjelpe! ta tiden til hjelp,kan fort gå 4-5 mnd,så renner de av...

Skrevet

Var vel for godt til å være sant at det bare skal renne av:) Er igang med trening ihvertfall!

Skrevet

Man går raskere ned når man ammer, bortsett fra at det ikke gjelder for de siste ekstra kiloene. De beholder nemlig kroppen helt til man avslutter ammingen fordi den trenger et lite fettreserve mens ammingen pågår da det er nokså energikrevende å amme. Altså er det helt naturlig at dere strever litt med de siste kiloene, men fortvil ikke. De vil komme av tilslutt de også, når de ikke trengs lenger.

Skrevet

Fikk satt batteri i vekten i går...endelig...og ble positivt overrasket:o)

Er snart 8 uker siden fødselen og jeg veide 57 kg før jeg ble gravid - og er nå 60,5kg:o) Var 72 kg (på legen sin vekt med klær og sko...) på siste kontroll før jeg fødte.

Syns det gikk myyyyye saktere etter sist fødsel (som var ks - brukte mye lengre tid på å komme i gang med trening og turgåing) - da satt det 7-8kg bom fast til jeg var ferdig å amme....så det at alle går så mye ned når en ammer er bare en myte...stemmer nok ikke for alle det, nei:o( Merket at magen forsvant ganske mye kjappere denne gangen enn sist gang - magen er jo for all del ikke flott enda, men mye bedre enn den var etter 8 uker sist gang - og jeg hadde omtrent like stor mage begge gangene...

Er i mye bedre form denne gangen og har gått lange turer hver dag + drikker mye vann og te, spiser lite godterier ol - men har desverre dilla på Ritz-kjeks og peanøtter...;o/

Ser for meg at disse siste kg`ene blir harde å få vekk...men jeg SKAL klare det....ellers må jeg kjøpe mange nye bukser;o/

Skrevet

jeg veier faktisk 9 kg mindre nå en før jeg ble gravid, gutten min blir 8 uker i morgen. har en jente på 2 år fra før og da gikk jeg ikke ned noe. kom faktisk inn i penbuksa mi som jeg kjøpte før jeg ble gravid førstegang som ikke passa mellom graviditetene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...