Spira31 Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Kom nettopp hjem fra sykehuset med pute... datteren vår er 1 måned og 2 dager idag og vi skulle bare på ultralyd av hoftene. Etter de sjekket de ved fødselen sa det at det sikkert ikke var noenting, men at vi likevel skulle gå på en rutineundersøkelse... så jeg var ikke forberedt på det! Stakkars babyen min grein veldig når puten skulle på...men hun blir vel vant med det. Nå ligger hun i vognen og sover. Så det er vel kanskje verst for oss foreldre. Må vel gå igjennom klærne hennes og se hva som kan brukes og hva som ikke kan brukes nå... er vel ikke så mye buksegreier som passer over puten!? Hvordan blir det å amme liggende nå? Oi nå griner hun. Må stikke. Håper på svar fra andre med erfaring!
lisje marthemora Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Hei , dette går sikkert helt flott!! Den ene jenta mi ble pute-behandlet, fikk pute på sykehuset den dagen vi skulle hjem. Jeg syntes det var helt forferdelig ,og full av hormoner på tur vart det full tuting, hehe... Men det gikk helt flott, Det vart mange kjoler i bruk, og ammingen gikk også bra, alt blir en vane. Kan huske det vart litt vanskelig med bilstolen, men tror vi la noe ned i den for å få henne litt høyere.Men trøst deg med at det vart oppdaget nå og ikke når hun er 3 mnd, for da gipser dei. Minste jenta har å vert på ul når hun var ca 1 mnd, og rønken når hun var 4 1/2 mnd og dei vil ha oss på en rønken til når hun er 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Du kan bruke bukse under puten!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Kjenner 2 putebarn jeg. Den ene fikk pute med en gang mes den andre var ca 2 mndr da hun fikk pute. Begge har klart puta kjempe bra. Så dette går sikkert kjempe fint, Bruk fine strømpebukser under puten, du har jo jente så du er jo heldig som kan bruke kjoler! Vet også at om du må bytte vogn, bilstol mm pga puta kan du ha rett på støtte økonomisk Lykke til hilsen Hege
Spira31 Skrevet 20. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2007 Hei igjen! Takk for svar.. det skal nok gå greit. Heldigvis har vi en stor emmaljungavogn der bagen er ganske stor og bred, så satser på at hun ikke vokser ut av den før puten skal av! Har ikke prøvd bilsetet med puten enda, for vi tok av puten på sykehuset og tok den på igjen her hjemme når vi hadde kjørt hjem... gruer meg litt til bleieskift nå framover, spesielt nattestid er det dumt vi ikke kan gjøre det i halvmørket lenger... og så er jeg spent på ammingen. Ammet henne såvidt med puten på på sykehuset, satt på en stol..gikk sånn passe greit det, men liker godt å ligge og amme spesielt om natten og lurer på om jeg får det til.. jaja. litt sjokk var det idag, men det skjer jo verre ting i verden, vet jo det..men ja. Veldig fint å høre fra dere her inne! mvh
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Søk på ordet pute eller hofteleddsdysplasi her inne, og du får mange tråder. Det er mange i din situasjon. Jeg har også vært der, og kan si at dette går deg til. Jenta mi hadde pute i 4 mnd, og vi fann måter både å amme liggende på (går bedre når hun blir litt større), og skifte bleie i mørket finner du også ut av. Skulle gjerne skrevet mer, men har ikke tid nå. Kanskje senere i dag... Lykke til!
Crazy mama Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Hei! Jeg dyttet opp en pute-tråd til deg her. Lykke til, dette går så bra så!
Hannahs-mor06 Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Fikk beskjed om at sikkerhet var viktigst..og hvis din datter ikke har noen alvorlig grad av hd, så kan du jo evt ta av puta når dere skal kjøre bil.. Hannah hadde også pute - i 7 uker, det går bra skal du se;) men forstr at det ikke er ønskelig! men shit au, hun blir bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå