Gå til innhold

Spyr etter maten, hva gjør jeg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen har helt fra fødsel av hatt en tendens til å spy opp hele flaska av og til, men det har alikevel ikke skjedd så ofte. Det skjer mest om morgenen, når det skjer. Nå virker det som om det kommer når han f.eks får tran kort tid etter maten, og når han spiser grøt. Det kommer ikke umiddelbart etter at han spiser, mer når det er naturlig at han ville rapt. Nå har det skjedd to morgener på rad og alltid etter grøt, og jeg blir i villrede. Hvorfor gjør han dette, kan det være grøten ?? Hva kan jeg gjøre med det ? Er det noen her med litt innsikt og gode råd ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet, har noen forslag ??

Skrevet

Får han melk rett etter grøten? Dattera mi var sånn en periode, hun kastet opp alle grøten og det var enten fordi jeg hadde gitt henne mme rett etter grøten eller hun at hun hadde spist fort og mye!

Prøv å ikke gi noen ting etter hvert måltid, vent litt før du gir han noe å drikke!

Skrevet

Min og har holdt på slik. Vent litt før du gir melk, eller gi melken før grøten. Det gjør vi. Først melk,så grøt og så melk igjen. Deretter, koser vi oss, uten herjing slik at det får sige litt.. Min kan gulpe kjempe mye lenge etter han har spist. Nå gulpet han noe sykt på gulvet og det er 2,5 t siden han spiste.. Han rapte etter måltidet og alt, men om de er aktive,så kommer det gjerne opp litt.. I tillegg virker det som om det er all mat /melk som kommer opp. Fikk beskjed av HS at det ikke var så mye melk /mat i det som kom opp, mest slim og spytt.. Ser verre ut enn det er sa hun..

Jeg tror jeg ville og ha gitt tran før maten, kan være den som gjør at han spyr og. Eller gi tran ved kveldsstellet... Kan og prøve D-vit dråper...

Skrevet

Takk for svar, det skal jeg jammen prøve, for det er riktig, han spyr når han får melk etter grøten, og det er bare melk som kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...