Gjest Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Når legger dere de og hvor mange ganger ammer dere på natten? -syntes det er litt vanskelig å etablere gode legge rutiner. Sover deres i egen seng? Hva gjør dere på dagene? har dere faste rutiner da?
nettie med 4 små Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Hei! Vi har nogelunde like dager men sovinga variere veldig på dagen. Står opp mellom 8-9 da får ho pupp og er våken 1-2 timer, så sover ho 1/2-2 timer. Ellers er soving på dagen veldig variabelt. Ho spiser ca hver 4 time på dagen. Variere dagene med å dra på besøk, være hjemme å gå tur, babybio, mamma kommer en dag i uken. Håper å bli kjent med noen på barseltreff. (kjenner ingen med baby). Også skal vi begynne på babysvømming neste mnd. Så til kvelden. Gullet spiser som regel i 7 tiden og så i 21-22. Ho er i kveld senest 22, litt avhenging hennes spising og om det er badedag. Skifter til pysj og legger ho i egen seng. Gjør ikke noe spesielt, sier natta og slukker lyset. Stort sett sovner ho med en gang. Men hender vi må opp noen ganger og gi smokken. Da sover ho til neste dag uten pupp. Ble rotete dette... Gullet er forresten 2 mnd og en dag.
MathildeC Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Vi har ikke helt faste rutiner, men det er et visst moenster. Staar opp i 7-8 tida (etter en urolig siste periode, hun vil visst helst staa opp kl 6 :-) ). Ammer og saa steller vi oss paa badet, jeg dusjer og vasker henne etterpaa, leker litt mens jeg spiser, saa sover hun en time eller to. Amming, gaar gjerne tur eller noe annet saa kan hun sove fra 13 til nesten 16! Dette er noe nytt hun har begynt med, og virker bare om hun ligger i "bjoernedressen" sin.. Vi ammer ca hver 3 time, noen ganger hver 2 time noen ganger hver 4 time. Ikke helt faste tider, men er ofte blitt kl 15, kl 18, kl 20 og kl 22-23. Vi tar henne med opp i senga naar vi legger oss mellom 21 og 23. Foer det har hun sovet (eller i hvert fall hvilt) nede med oss i stua i en ekstravogn vi har faatt laant. Ammer da kun en gang paa natten, i det siste har det vaert i 5 tida saa jeg har faatt en god periode sovn foerst! Ikke helt faste rutiner paa dagen for det kommer ann paa planene. Gaar noen ganger paa baby sang, mamma-baby yoga samt babysvomming.
*Rutletutt* Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Milla er snart 8 uker og vi har egentlig lite rutiner inne. Hun er kolikk-baby, så jeg har heller vært opptatt av å få sove i det hele tatt - ikke så mye når og hvor... Nå har vi vært til kiropraktor et par ganger, og det ser ut til å bedre magen hennes veldig (bortsett fra i natt:o(). Ammer nede i stuen når jeg/vi skal legge oss - hun sovner vanligvis i 23-24-tiden. Prøver å legge henne i vognbagen og bære denne opp og ha den oppi sengen (hun våkner med EN gang jeg legger henne rett i sengen) - og det har funket greit et par netter, men stort sett må jeg amme henne i sengen med meg - liggende - så sover vi begge der. Ammer mellom 2-3 ganger om natten (men så er hun jo i seng sent da...) Tar henne opp om morgenen rundt 8-9. Om dagen er det lettere syns jeg - og har vært det hele tiden til tross for kolikken. Hun sover en liten dupp etter "frokost-puppen". Skifter på henne og gir henne litt mer pupp sånn i tolv-tiden før jeg går ut en tur med vognen - der sover hun vanligvis godt og sånn ca til 14-15. Hun sover også når jeg kjører å henter storebror i bhg i 15-tiden. Fra ettermiddagen av er det litt mer opp og ned hvor mye hun sover og hvor ofte hun får pupp - får pupp når hun vil ha og sover når hun vil. Er vanligvis veldig våken fra kl 18-19. Sover da ikke før kl 23-24 igjen.
*Rutletutt* Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Åhhh...sånn vil jeg også ha det om nettene *drømme*;o)
Gjest Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Bra å se at ikke andre har helt faste rutiner. Jeg har begynt å legge lillegutt i 21 iden, ofte bruker han lang tid på å sovne. Han våkner ofte igjen når vi legger oss i 23 tiden. Så igjen 0130, 05 og 0730. Da står vi opp. prøver å gå en liten tur hver dag og tenkte å prøve meg på sats baby snart:)
*Rutletutt* Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Åh ja - Ta sats baby kunne jeg også tenke meg:o) Hvor gammel bør de være før en begynner på det tro?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Vi har klart å få ganske så gode rutiner her. Helt fra hun var født har hun likt å sove mye. Jeg bader henne hver kveld mellom 7 og halv 8, det har blitt en fin avslutning på dagen. Ammer henne i sengen etterpå, så er et natta for henne. Som regel sover hun til ca kl 5, så ammer jeg, så sover hun til mellom 7 og 9. Ca en time etter vi er stått opp, sover hun igjen, alt fra en halv time til 2 timer. Vi bruker å gå tur mellom 11 og 13 og da sover hun igjen, kan sove helt til kl 16. Fra kl 16 og frem til kveldsstell er det mest lek og kos, og litt soving innimellom. Ammer alt fra annenhver til hver 4.time på dagen. Ellers har vi ikke noe faste aktiviteter på dagtid enda. Har venninner som er hjemme med baby så treffer dem en del. Går mye tur da Jenta mi er forresten også 2mnd og 1 dag.
Gjest Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Tror man kan begynne så tidlig man vil. Har en bekjent som begynte når babyen var rundt 2 mnd så det gikk veldig fint.
nynne78 Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Jeg synes det høres ut som du (MR29) har fine rutiner jeg : ) Det er ikke så mange babyer på to mnd som har funnet formen helt ennå, og ikke alle utvikler det stoffet som gjør at de kan fortstå forskjell på dag og natt før de er 3 mnd ( vet ikke hva det heter). Jeg har en gutt på 7 uker, og helt fra han ble født har vi hatt sånn noenlunde like dager og netter. Han sovner mellom ni og ti stort sett ved puppen. Da har han ofte spist svært ofte hele kvelden. I begynnelsen var det så ofte som hver halve time, men nå har det blitt litt skjeldnere. Men det er stort sett en gang i timen. Han sover i egen seng ved siden av meg, og han våkner to ganger på natten og (kl 2 og 4-5). Så våkner han ofte når mannen min står opp ved syvtiden. Da blir han stelt av mannen min og lagt ved siden av meg. Vi drøyer morgenen til ca kl 9 ved at jeg ammer han liggende , og da sovner vi begge to. Vi bader hver morgen da det passer godt. Han liker godt å ligge intullet i et håndkle mens jeg dusjer. Han er så våken til 11-12 tiden. Da kan han sove i omtrent tre timer i vognen ute. Så er han ofte våken mellom 15-16 til kvelden med noen små dupper inimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå