~Simelisa & Marina~ Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Hei Jeg har ei lita jente som er 5 uker nå, og lurer litt på å begynne på å amme igjen.. Vi sluttet av gode personlig grunner da hun var 4 dager gammel... Jeg har enda melk og lurer derfor på... ER DET FYSISK MULIG å få opp produksjonen så vi kan klare det denne gangen? Hun har fått NAN siden sykehuset og er veldig i tvil på hva jeg skal gjøre da d ennå er melk der... Har lyst til å få det til og kanskje d går nå når vi har fått roet ned en del og ikke er stresset... På forhånd tusen takk for svar... Klem
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Jeg vil tro at det går an det ja. Men krever en stor innsats av deg med både hyppig tillegging og pumping. Anbefaler deg å gå inn på ammedebatten og spørre der. Mange flinke folk der, også ammehjelpere :-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Ja, det skulle vel ikke være umulig, men kanskje litt vanskelig.. Amme henne ofte, pump deg minst hver 3 time, drikk ammete... Jeg var nede i liten produksjon i sommer og la bare småen til en gang i timen om han var våken og ellers hver 3 time,så gikk den oppigjen. Men har ikke nok til at han bare får mm. Må og gi mme. En lite råd, dersom du klarer å få opp produsjonen nok til å bare amme henne. gi henne en t-skei eller to med mme(nan) hver dag, slik at hun husker smaken på det. Slutter du tvert med mme og du en dag trenger å gi henne det fordi du skal noe, så er det ikke sikkert hun tar det. Om du ikke får nok til å amme henne til hvert måltid, så gjør det ikke noe. Gi henne da mme i tillegg, det må jeg gjøre da jeg ikke har nok til småen. Han elsker når han får ligge til puppen og kose seg + at det lille han får, har jo antistoffer i seg som er viktige.. Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå