Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Bare en litt intresant undersøkelse. Hvor ofte dusjer og vasker håret på dere selv?
m@mm@3 Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Jeg bader min baby 2 ganger i uken, dette av forskjellige grunner: *for at huden ikke skal bli så tørr *1 mnd gammel blir en ikke så skitten i løpet av en uke *på morgenstellet vaskes ansikt,hals,hode,hender og underlivet. Jeg selv dusjer daglig og vasker håret mitt flere ganger i uken.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 2- 3 hver dag. Mitt hår er ganske mye lenger enn babyen sitt, samler seg derfor mer skitt oppi der enn i hennes hår. Dessuten er jeg plaget med fett hår og det hadde blitt ganske fett om jeg bare skulle dusjet en gang i uken. Men babyens hår blir derimot ikke fett, da hun ikke er plaget med dette.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Men jeg vasker både meg selv og babyen daglig med vaske klut både her og der.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Det jeg lurer på er om det er en sammenheng med at babyer som bader bare 1-2 ganger i uka har mødre som ikke vasker håret sitt hver dag??!! Hilsen HI
Amabolla Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Det er ikke bra for håret å bli vasket hver dag...
Mamma til to tette Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Dette blir helt patetisk! Er dette den nye krangelsaken på dib? Hvor ofte man bader babyen??? Og da er man altså litt skitten selv hvis man bare bader 1-2 ganger i uken. Herregud for en verden. Både på barsel og helsestasjon oppfordret til kun bad 1-2 ganger i uken fordi det var nok for små babyer...men kanskje det er ganske skitne mennesker som anbefaler det? Så klart et voksent menneske som svetter, jobber og er i kontakt med mye mer trenger oftere dusj enn en liten baby?! Vi har først økt til bad annenhver dag nå som han får mat og ruller rundt på gulvet. I starten HATET han bad så intenst at hele økten foregikk med hyyyyyyyyyyyyyyyling så intenst at naboen sikkert vurderte å ringe barnevernet...finn deg noe annet å bekymre deg over du anonym. God bedring!
Gjest Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Nei,håret skal ikke vaskes hver dag----
Gjest Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Enig med deg "mamma til aprilgutt".God bedring til anonym!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Og hvorfor er det liksom ikke bra å vaske håret hver dag?
Gjest Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 Fordi det blir mer slitt og hår som vaskes ofte blir fortere fett enn hår som vaskes med noen dagers mellomrom...Nå trener jeg mye og vasker håret hver dag fordi jeg må og babyen min er en aktiv fyr som blir møkkete og må derfor bades nesten hver kveld, men før han ble så aktiv badet han 1-2 ganger i uka:) Jeg vasker ikke i stykker huden til barnet mitt unødvendig, sånn som anonym her tror er lurt..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 viss du vasker håret hver dag, vil håret ditt bli mye mer fett en hos en som vakser håret sitt hver 3. dag.... man vakser bort det laget som skal beskytte håret når man vakser det hver dag. Spør frisørene deres neste gang om hvor ofte de anbefaler å vakse håret........ jeg vakser selv mitt annenhver dag. og babyen dusjer sammen med meg annenhver dag. men får vaks av hele kroppen om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #14 Skrevet 20. september 2007 Her dusjes det bare en gang i uken.. mohhaaaa..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #15 Skrevet 20. september 2007 Hehe, må le litt da. "Håret blir fortere fett om det vaskes ofte" Da er det jo bare å vaske det igjen da!!!!! eller har dere ikke råd til vann og såpe? Dette var jo sånn dem holdt på med før i tiden, når det ikke var så lett tilgang på dusj!
Gjest Skrevet 20. september 2007 #16 Skrevet 20. september 2007 Ja, det er tilgangen på vann og såpe som er problemet. For å dusje hver tredje time har ALLE tid og ork til! (hvertfall anonyme med iq litt under romtemperatur)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #17 Skrevet 20. september 2007 Ja, for man har lav IQ hvis man er renslig.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #18 Skrevet 20. september 2007 Her går vi ut hver gang det regner (gjør det hele tiden),så da sparer vi på vannet inne;) Så da blir det dusj hele dagen. Bare å ta såpe med ut,så kan en leke sammen med barna samtidig;)
Felix&Lurifax Skrevet 20. september 2007 #19 Skrevet 20. september 2007 Vaske håret? Hva er det? Her kun børstes det.....
Gjest Skrevet 20. september 2007 #20 Skrevet 20. september 2007 Nei, tydeligvis må alt forklares i detalj til deg.. Man er ikke spesielt glup hvis man tror alle har tid til å stå i dusjen halve døgnet fordi man har vent håret til å vaskes så ofte at det blir fett før det har gått et helt døgn...Og det er faktisk ingenting urenslig ved å ta vare på huden til barnet sitt. Den skal tross alt vare litt lenger enn den stunda du har ansvaret...
Willy Wonka Skrevet 20. september 2007 #21 Skrevet 20. september 2007 Sitter hjemme og venter på babyen min som skal bli født om 2 uker....ganske bra underholdning å lese innlegg som HI lager, meningsløse tråder. Det om føles riktig for deg og baby, er ikke dermed sagt føles riktig for andre. Er det dermed sagt at det du gjør er det eneste riktige??? Jeg tror neppe jeg vil bade baby med så skjør hun hver dag, men vanlig vasking og stell...selvfølgelig!! Man kan vel ikke sammenligne voksen hud som er ganske herdet mot en liten baby.....håper da huden min er mer solid enn som så! Men som sagt, takker for tråd.....dagene går litt raskere av sånne som deg!
Gjest Skrevet 20. september 2007 #22 Skrevet 20. september 2007 Er det mulig... Det er dette som er grunnen til at jeg hører nybakte foreldre si at de ikke har lyst til å legge inn noen innlegg her... Ta dere sammen! Det er vel ikke deres oppgave å legge dere opp i hva andre gjør. Ta vare på dere selv, og slutt å bry nesa med hva alle andre gjør! Uff, så trist..
ambumamma Skrevet 20. september 2007 #24 Skrevet 20. september 2007 "blir det fett får du bare vaske det igjen" eh det sier jo litt om kunnskapen din da for det er jo det som er problemet. og det er litt trist å lese at du har så lite kunnskap at du tror de som bader barna1-2 ganger i uka er urenslige, da bør du virkelig finne deg en brosjyre og lese litt om stell. Når barna krabber og ruller rundt på gulvet er det klart de må bades oftere, me når de er helt små er det bedre å vaske med en klut og heller bade sjelden. men for all del alle gjør jo som de vil, men ikke skjell ut andre fordi de gjør det som faktisk er rett.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #25 Skrevet 20. september 2007 Hei HI Er du slik som skal kverulere i alle diskusjoner ,og ikke tåle at andere har en annen oppfatning ,og ulik gjøremåte av ting du mener er rett,????? Da er du en grusomt travel person!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå