Gå til innhold

Har dere på sportsvogndelen?


2småkrapyl

Anbefalte innlegg

Hei

Så på et innlegg nedenfor at mange har satt på sportsvogndelen på vogna si. Betyr det at dere setter dem opp, dvs sittende?

Jeg er litt usikker på når jeg skal gjøre dette mtp ryggen, men det ville vært veldig bra for minstemann å se litt mer enn himmelen og mitt ansikt.

Min er født 24 april, men er ganske fysisk. Men kan jo langt fra sitte selv enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er født 21.april, og jeg vurderer IKKE å sette inn sportsvogndelen. ALTFOR tidlig etter min mening. De to eldste begynte å sitte i vogna da de var ca 8 mnd. Babyen er ikke sterk nok i ryggen før... Da er det bedre å evt bygge litt opp i bagen med tepper/dyne slik at babyen kan se litt mere av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører egentlig til mars - klubben, men stakk innom her. Snakket med helsesøster ang,. sportsdelen for ikke lenge siden. Hun sa at det som anbefales er å vente til de kan sitte helt selv. Men hun sa at nesten ingen gjør det fordi barna blir mer fornøyde når de kan følge litt mer med. Hun sa at det ikke var noe problem å bytte dersom de ikke sitter så lenge av gangen. Min sønn er nå 6 mnd. og jeg har akkurat byttet.. han sitter opp litt innimellom og er veldig fornøyd med det. Han blir også veldig trøtt av det da, så går ilkke lang tid før jeg legger han ned og da sover han trygt og godt (kan legge ryggen helt ned på min sportsdel).

Han kan ikke sitte helt selv enda, men er veldig sterk i hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med sportsvogndelen når ho var 4,5 mnd. Ho sitter ikke i vogna men får ei svak helning slik at ho kan se litt mer en i bagvogna..Mange bruker jo sportsvogn med mykbag fra nyfødt av så ser ikke problemet med det så lenge ryggen kan legges godt/helt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bytta til sportsvogn,men det er simpelten fordi han voks ut av bagen....har nå berre eit skinn oppi sportsvogna,så dyne og fotpose..men han sitter ikkje oppreist i vogna enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har byttet til sportsvogndel, han er nå 5 1/2 mnd gammel. Grunnen til dette, er at han lå med hode og ben opp fra underlaget når han lå våken i bagen. Lå og tok sit ups hele tiden, og ble sint og utålmodig når vi var på lengre trilletur.

I sportsdelen har han mer overblikk, selv om han ikke sitter opp. Men hodet blir litt hevet fra underlaget, nok til at han kan se seg litt rundt. Han er superfornøyd!

Bruker fortsatt bagen når vi går på "soveturer" med vogn. Hvis vi har sportsvogndelen på, legger vi ham helt flatt når han skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...