Gå til innhold

Fikk ut noen tanker i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo må bo fra hverandre noen uker, pga jobbskifte og flytting og sånn, så selv om det ikke er meningen å ta opp viktige ting på sms, så blir det ofte slik nå for tiden.

Jeg satt og så på jordmødrene i går, og endte seff opp med å sippe og hulke noe forferdelig, fordi jeg ble så rørt. Så jeg sendte en melding til min kjære der jeg sa dette. Han bare "lo", og sa at det måtte være fordi jeg er jente! :-)

Jeg skrev videre noe om at jeg tenkte på det å bli mamma som det mest vidunderlige i verden og at jeg håper at jeg en gang kommer til å bli mamma. Da svarte han "Du er rar...har jeg noen gang sagt at jeg ikke ønsker barn?" Jeg benyttet sjansen og skrev om mine tanker, om at jeg er redd for at det vil ta lang tid, redd for at jeg har pcos (har flere av symptomene...) og redd for at når vi først blir enige om at det passer med barn, så vil det gå årevis før jeg blir gravid.

Virket som han ble litt bekymret, for han sa at jeg måtte sjekke opp det der med pcos asap! Jeg måtte da fortelle at jeg burde ha vært pillefri i ca 6 mnd eller noe sånt, før jeg gikk til legen, for hvis ikke så ville de bare tolke det som ettereffekter av pillen dersom jeg ikke hadde regelmessig syklus. Tror han fikk en liten oppvekker over tankene mine!

Han vil i allefall ha barn, men bare ikke enda. Jeg håper nå at han ikke prøver å motstride meg ang å slutte på pillen. Jeg har sagt at jeg har pillepause nå når vi må bo fra hverandre, men jeg har altså ikke lyst til å begynne på igjen med de når jeg flytter etter han. Håååper litt nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler så mye med deg! Også angående tanken om å ikke være helt i orden der nede og ikke kunne få barn.. Slike tanker har jeg også. Men tror ikke jeg har noen form for sykdom der nede da, men fordi jeg har hatt spiseforstyrrelse. Men mensen har aldri vært uregelmessig.. Kun helt i starten da jeg sluttet på pilla, og nå.. (virker som syklusen er på vei ned igjen fra 32 dager... sist syklus var kun 30)

Opps ikke meningen å kuppe tråden!

Men det virker som din sambo fikk øynene opp og kanskje skjønner viktigheten av å starte prøvingen snart? I og med at dersom du har pcos kan det ta lang tid! Og kanskje dere må ha mulighet for assistert?

Slutt på pilla du og kom deg til legen! Håper at du her helt frisk jeg da! *krysser fingrene*

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...