♡ Rødhette ♡ Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Var på personalmøte i går.. Og før jeg rakk og si verken ja eller nei så var jeg blitt valgt som tillitsvalgt.. Egentlig bare koselig det.., men det er vel bare det at jeg skal være et mellomledd mellom sjefen og resten av de ansatte!?!? Når det kommer til beskjeder ol!??!
adelia*termin 18/10* Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Som tilltsvalgt er du den de ansatte vil ha til å føre evntuelle personalsaker for de ansatte. I noen tilfeller kan du være med på intervjuer.. Sjefen min har brukt meg en del til å prate om ting som ikke kan komme ut til alle(sensitivt). Du er ikke mellomledd til beskjeder egentlig.. Jeg har ofte tatt opp ting som de ansatte har kommet til meg med, som de ikke vil/tør ta opp selv... Jeg har måtte minne sjefen på at jeg tar det opp som tillitsvalgt og ikke meg personlig Veldig mange er tillitsvalgt bare på papiret og aldri blir brukt til noe..
Nit@™ Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Ja, du skal være bindeledd mellom sjefen og ansatte. Legge frem saker de ansatte vil ta opp for sjefene, og legge frem saker fra sjefen til de ansatte. Har selv vært tillitsvalgt og det er en spennende "jobb" egenlitg. Lurt også å sette seg inn i litt regler ang ansettelse, oppsigelser osv. Det er også du som kan gå inn når det er lokale lønnsforhandlinger. Pass på at du ikke blander dine personlige meninger inn... Jeg har selv lagt frem ting ovenfor sjefene fra de ansatte som jeg selv egentlig har vært i mot. Det er ikke så lett å sitte og argumentere for noe jeg selv ikke har helt den store troen på ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå