Gå til innhold

NEI nei nei... kjempe nei........ :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første tegn på at jeg er gravid har alltid vært at jeg har startet å blø neseblod, og hva våkner jeg med i dag... Joda, jeg blør neseblod! Har aldri blødd neseblod når jeg ikke har vært gravid.

Det er da ikke mulig!

4 dager til IKM.

Sitter å grubler på om det kan være en annen grunn men. Ikke har jeg bytta medisiner heller (ellers kunne jo det være grunnen...ehhh)

Fjerna p-staven for 1 mnd siden og fikk beskjed av legen at hormonene sitter i kroppen 1 syklus, så det var ingen grunn til å bekymre meg. OG passet på å ikke ha sex rundt EL.

Litt fortvila nå ja..

Burde vært anonym nå, men pytt pytt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi oi oi..er litt i samme situasjon som deg, er rett og slett usikker på om jeg er gravid, men tror det ikke da men,...absolutt ikke sikker!!

Skrevet

Det store problemet er jo at jeg skal fjerne livmoren pga celleforandring.... Har tidligere hatt livmohalskreft og konisert en gang. Nå er har jeg fått celleforandring igjen og ble anbefalt å fjerne livmoren før det utvikler seg mer... *snufs*

Skrevet

Ups.....får bare ønske deg lykke til da. ;o)

Skrevet

Ikke ta sorgen på forskudd, dra på apoteket og kjøp en test så fort som mulig. Så får du avklart det med en gang.

Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Huff, såpass ja....da skjønner jeg fortvilelsen din. Krysser fingre for at neseblodet kommer av noe helt annet, kanskje mannen din har dultet borti nesen din i søvnet? *håpe*

Stor klem

Skrevet

Huff.... du må ta en test å sjekke, så får du ta det opp med legen din.

Forstår at du er bekymret etter alt du har hvert igjennom, men jeg er sikker på (om det viser seg at du er gravid) at legen vil hjelpe deg med en avgjørelse som er til det beste for deg.

Ønsker deg lykke til og alt godt. Og du, ikke la dette vente da :)

Skrevet

Kan jeg teste så tidlig da? 4 dager til IKM..

Det værste (beste?) er at jeg ikke orker tanken på abort OM jeg skulle være gravid.. Men vet heller ikke om jeg kan gå et svangerskap ut..

Mange tanker nå gitt.. Håper jeg ikke er gravid da.. Men ringte mannen min nå og sa jeg hadde blødd neseblod på morgenen. Det ble stille i andre enden, så kom "oi da".. Så han kjenner til meg og nesa mi ;o)

Huff, nei.. men når kan jeg teste?

Skrevet

Du kan teste nå, er den negativ tester du igjen dagen etter ikm.

Skrevet

Ta en test i dag og vent noen dager og ta en til om den første er negativ. Jeg testa positivt 3 dager til IKM med nr 3. Dog var det er svaaaak strek, men likevel veldig positiv etter 3 dager igjen.

Skrevet

Da jeg ble gravid nå med 4 mann, tok jeg en test 3-4 dager før forventet mens.

Den ga positivt utslag tvert.

Skrevet

Da får jeg ta meg en tur på apoteket i dag da og kjøpe tester. Kjøpe to så jeg har. Men siden nesa mi "slår ut" ;o) skulle det ikke forundre meg i halvmørket.. Kan ikke fatte at det er mulig heller men....

Skal til fastlegen på mandag (går til kontroller pga høyt levertall) så jeg kan jo ta med urinprøve samtidig.

Får "tisse på pinnen" litt senere i dag.

Er jeg heldig kommer tanta på besøk. Da blir det i alle fall 0 6 her fremover ;o)

Skrevet

Test i dag og ta det opp med lagen på mandag du, det høres fornyftig ut. Fortell hvordan det går :)

Nå skal jeg hive meg rundt og komme meg ut døra, skal på møte kl halv ti og er litt treg i dag :o)

Skrevet

Har vært og kjøpt tester nå. Så nå får jeg bare spare opp ;o)

Kan ikke fatte at det ska være spire i magen men...

Har tenkt og tenkt, og tenkt enda litt mere. Prøvd å finne en annen logisk forklaring på neseblodet. Kanskje det er bare fordi jeg fjernet p-staven? Ett eller annet hormonelt som skjer i kroppen, som ikke er iberegnet spire.

Men gjort er jo gjort uansett da, må jo bare ta konsekvensen av det. Men siden legen sa at hormonene sitter i kroppen i en mnd var det ingen grunn til å bruke annen prevensjon + at jeg mente jeg var i "sikker periode". Skal aldri "tro" noe slikt mere nei.

Skrevet

Oi, nå ble jeg skikkelig spent her. Ta testen nå, og lykke til ;)

Skrevet

Heisann!!

Venter spent på testen.....

Ikke for å være ekkel, men minstejenta her er et resultat av en "sikker" periode......

Skrevet

Da har jeg tatt testen, og er vel egentlig like langt.

Tok CB test. Det ble klar strek på at testen er utført riktig, men det krysset som skal bli om en er gravid... Kan ikke helt se om det skal være et kryss.. Ble ikke svak strek egentlig, bare prikker på en måte. Noen prikker der det kunne vært strek.

Hva da?

Skrevet

Hmmm...da ville jeg ventet en dag eller to og tatt en ny...hvis du klarer å vente da;o) Lykke til!

Skrevet

Lever en urinprøve på legekontoret...

Kan jeg spørre hvorfor du blør neseblod når du er gravid?

Skrevet

Er jo vanlig svangerskapstegn at slimhinnene blir overfølsomme da, mange blør fra tannkjøttet eller opplever neseblod :-)

Skrevet

Iflg legen er det fordi hormonene påvirker slimhinnene og blodårene... Slik at det lett sprekker blodkar og blør fra slimhinnene.

Jeg har alltid vært slik. Merkelig egentlig.

Som regle er det ikke så mye da, det er ikke slik at det fosser ut liksom. Eneste gangene jeg kan blø bittelitt i nesa er hvis jeg bruker nesespray over lengre tid. Og det har jeg ikke gjort nå. Har ikke brukt nesespray på 2 mnd.

Skrevet

Hei!

Jeg jobber på apotek, og vil anbefale deg den CB-testen som gir deg resultatet i ord, og ikke i streker og kryss. Der får du klar beskjed: enten "Gravid" eller "Ikke gravid". Ingen usikkerhet eller mulighet for tolkningsfeil!

Lykke til:)

Skrevet

Tenkte på å kjøpe den, men gjorde det jo ikke dahh... ;o)

Men jeg får bare ha litt is i magen (kanskje bokstavlig talt ;o)

Får ta en ny test på mandag. Jeg får jo ikke gjort noe fra eller til uansett nå i helga. Siden jeg skal til legen på mandag likevel tar jeg med meg en urinprøve dit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...