Northernlights Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Har du tenkt over om du vil bli kremert eller begravet inni kista,nedi jorda? Huff..jeg vet det er morbid og alt det der, men hver gang jeg kjører forbi den digre kirkegården ikke langt herifra,så tenker jeg på det. Det er også mange sånne kister i betong som står oppå jorda der. Crypt,kaller de dem. Eller mausoleum,kanskje?? Mannen min sier det er folk som ikke vil ligge nedi jorda.Og det er visstnok veldig mye dyrere enn "vanlig" gravsted... Det er "luftehull" på sidene, sånne små hull, og jeg synes det er kjempeekkelt og tenke på at de bare ligger rett inni der. Mange små kirkegårder midt i maisåkrene eller blant tobakkplantene her. Sånne bittesmå familiegravsteder....Merkelig fenomen. Så det har blitt til at jeg har tenkt på det der,da...skal jeg begraves i kiste, eller kremeres? Tror jeg vil bli kremert, og sendt hjem til Norge...men det har jo egentlig ikke noen som helst betydning,da. Rare ting man tenker på...
Gjest Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Bryr meg ikke om hva som skjer med den døde kropppen min - skal bare ta med meg sjelen videre uansett.
Chiabatta Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Jeg får panikk av å tenke på at jeg skal under jorda. Hvem vet hva man kan føle når man er død? Og tenk om man skulle våkne igjen? Jeg kunne tenke meg å donere de kroppsdelene som kan brukes - og kremeres etterpå. Vil gjerne gravlegge urnen med asken min og plante et tre oppå som vokser for hvert år.
Espoir Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 JA DET HAR JEG TENKT PÅ, OG JEG SYNES IKKE DET ER MORBID Å GJØRE DET. (oj mente ikke å ha caps) Døden er jo en del av livet, og det er enklere for de etterlatte hvis de vet hvordan man vil ha det.Jeg vil kremeres, helt klart. Heller det enn å ligge og råtne - og da vet man at man ikke kan bli levende begravd heller, hehe. Og så vil jeg donere organer hvis jeg skulle dø på en slik måte at det kan bli spørsmål om det. Sanger i kirken og sånt får de andre finne på.
klg,2 boys now:) Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 jeg vil kremeres ønsker ikke noe mark skal spsie på kroppen min..ugh!
Gjest Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 donere bort hvis noe kan brukes og derettes kremeres...
silhah og emilie Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 i første omgang så vil jeg donere bort organer hvis det er mulig, eller at de kan "bruke" kroppen min på en eller annen måte så skal jeg kremeres..urnen skal graves ned på ranheim kirkegård håper jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå