Gå til innhold

Ang. familierådgivning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge hatt problemer i forholdet, å har kommet fram til at vi skal forsøke å gå til familierådgivning for å se om vi kan få hjelp der!

Problemet er det at jeg ikke finner noe familierådgivningskontor her i kommunen! Har alle kommuner det tilbudet? Har søkt masse på nettet, men finner ikke noe her!

Noen som vet hvordan jeg kan finne det?

Vist her er andre som har prøvd familierådgivning, så vil jeg gjerne høre deres erfaringer, vist dere vil dele de:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i noen kommuner er det barnevern/sosialtjenesten som også driver familierådgivning....så ta kontakt med dem......

her bor vi i en liten kommune og jeg vet at det er sånn her iallefall....

alle kommuner SKAL iallefall ha det tilbudet!

lykketil og håper det ordner seg for dere:-)

Skrevet

Det skal finnes i alle kommuner, men er kommune små, så deles de opp :)

( som her i Vest-Telemark;)

Men., om du googler på familiekontor og din kommune, så burde det dukke opp forslag/sider der ;)

Rådgivning er selvfølgelig litt tøft til tider, spørs jo hvordan "bakgrunnen" deres er, og hva dere har problemer med, ønsker å prate om etc etc ;)

Men, tror absolutt det alltid er verdt et forsøk, fordi de på familikontorene ofte får dere til å tenke på en annen måte enn dere kanskje tenker selv.

Det kan få dere begge til å se på hva som gikk galt, hva som kunne vært gjort annerledes, hva som er positivt, negativt, osv

:=)

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal prøve å søke litt til! Vist ikke må jeg ringe kommunen å høre.. Eller skal jeg ringe legen? Vet ikke hvem som har med det å gjøre jeg...

Håper det kan hjelpe! Det jeg håper på er at de kan hjelpe oss til å forstå hverandre litt bedre, for tror egentlig at de fleste problemene våres skyldes kommunikasjonsvikt!

Har du vært til rådgivning eller?

Skrevet

jeg tror nok at om du tar en tlf til helsesøster eller sosialtjenesten så vet nok en av de hvor du skal henvende deg:-) leger har en tendens til å være distr utenfor sitt område.....

håper for dere at det vil hjelpe og kan sikkert være godt å få inn en tredje part uten at den er en i omgangskredsen deres!

kommunikasjonssvikt er en lite trivelig situasjon.....men det kan forbedres dersom dere begge er villige til å åpne dere for hva den andre sier og mener...og kansje gi litt mer av dere selv i forskjellige situasjoner.....men det måå jo være gjenisig....og der måå være gjensidig respekt......

jeg har ikke vert i rådgivning nei....vi var desverre kommet til et punkt der det uansett ville vert bortkasta.....vi er vokst fra hverandre...men fungerer godt som venner.....vi er forskjellige i meinger og normer og regler.....så der er ikke stort å få hjelp til utenfra...vi var begge enige om hva som var problemet.....så vi er separert...og ting funker bra nå:-) vi er nok best som venner....men hvem vet hva tiden bringer....;-)

hååper der finner ut av det og at dere klarer å orden opp for ingenting er bedre enn det!! masse lykke til:-)

Skrevet

Takk for svar igjenn:)

Ja, håper virkelig det ordner seg! Har lenge trodd at ting vil bli bedre, det er bare en periode åslik har jeg tenkt! Men ting blir bare værre, så har innsett at vist vi skal ha noen som helst sjangs på å å det til å fungere, så må vi nok ha litt hjelp! Håper bare så inderlig vi klarer det! Er så utrolig glad i han, å kan ikke se for meg ett liv uten han!

Synd det ikke funket for dere da, men det er jo dessverre slik enn ikke kan styre... Men det er som du sier: ingen vet hva fremtiden bringer:)

Tusen takk for lykkeønskniger:)

Vet du forresten om det bruker å være lang ventetid der eller?

Skrevet

så lenge dere begge er innstillt på at dere vil fungere så klarer dere det!

men det hjelper ikke med en ivrig og en halv-hjerta......

skjønner jo godt at du er glad i han....jeg er utroolig glad i barnefar også...og jeg vet han er det i meg og.....men av og til er det desverre ikke nok....men man måå gjøre sitt beste for å få det til:-)

uansett hvordan veien går for dere så vil du klare det kjempefint! ting skjer for en mening....og ting er som regel ment til å bli...:-)

så man må nesten bare se positivt på det uansett vending.....:-)

aller viktigste er respekt, gjensidighet, trivsel og kjærlighet:-)

så når de tingene er der så klarer man det meste:-)

om der er lang venteliste......nei det veit jeg ikke...men jeg kan ikke tro at de har så veldig lange ventelister til familierådgivning liksom......

for om ventelista i så fall er en mnd eller to....så kan så mye skje på den tiden at det kansje blir for seint......så konklusjon....nei kan ikke tro at der er ventetid....maks en uke tror jeg.....

Skrevet

Kommunen vet nok hvem du kan henvende deg til ja ;)

Vi har vært til familerådgivning.

Er egentlig i en seperasjonstid nå, hvor han ble "kastet" ut for 4 mnd siden...

Men, likevel, dette hadde ikke noe med at vi ikke prøvde, problemene våres ligger en del dypere, for å si det slik - uten at jeg vil utdype det akkurat her og nå ))

Jeg synes at familerådgivning er postivt, og at det er en virkning, om man begge går inn for det ;)

Det er selvfølgelig litt tøft, siden man må tenke en del, og det er noen "oppgaver" som blir gitt der og da. Dette gjør jo da at begge må tenke igjennom ting, ingen kan på en måte slenge dritt til en annen. Det er ikke der det ligger lissom..

Vi og har/hadde kommunikasjonsproblemer. Blant annet...

Og hun vi fikk, var veldig dyktig. Hun henvendte seg til hver av oss, og begge fikk tid til å fortelle om hvordan man følte/føler det.

Og for å se "perspektivet", så brukte hun en "tavle" som vi skrev på. Slik at vi på en måte fikk se "rudngangen" i det hele...

Uff, dette var visst vanskelig å forklare :))

Men, jeg har stor tro på familiekontorene, og at de ønsker å få oss til å kommunisere riktig, og se det positive i ting, samtidig som å få oss til å se hva som utløser problemene...

For oss begge ;))

Ring kommunen du, og forhør deg om hvor nermeste kontor ligger ;))

Lykke til :)

Skrevet

Tusen tusen takk for fine svar:)

Men nå tar jeg natt:)

Ha en fin natt, å drømm søtt;)

Skrevet

Tusen takk for godt svar:)

Håper at det ordner seg for dere også:)

Go natt:)

Skrevet

:)

Vi tar det sakte og forsiktig :)

Men, klart, det håper vi og ;))

Lykke til:)

Det ordner seg nok ;) Så lenge begge vil, og ønsker å jobbe litt for det ;)

God natt ja :)

Skrevet

bare hyggelig det:-)

god natt til deg også:-)

haha jeg drømmer ingen søe drømmer....jeg drømmer fæle drømmer...som at jeg sminker meg så grusomt at jeg blir neger osv.....(ikke i vnd meing mot noen men jeg bruker liiite sminke til vanlig og er veeldig lys)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...