Gå til innhold

Hvordan bodde dere da dere var små?? (hus/leil; byen/landet)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Jeg bodde langt inni gokk på bygda aleine med mamma

* I et gammelt gammelt hus uten wc, dusj..uten innlagt vann for å si det (utedo er tingen)

* Skulle vi ha vann måtte vi te brønnen eller til besteforeldrene mine som bodde litt unna med kanner for å fylle vann

* Ikke hadde vi telefon

* Ikke hadde vi bil

Skulle tro det var i 1754 men nope.. i 1979....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde i en ny enebolig i en mellomstor by, sammen med foreldrene mine.

Hehe.. vi hadde både innlagt vann, dusj og wc.

Men fikk vite i dag at når mamma gikk med meg hadde de faktisk ikke hustelefon. Fortalte nemlig hun hadde våknet med blødninger. Etter mange års prøving sa hun til pappa at jaja var vel falsk alarm denne gangen også. Hvor han da reiste på jobb for å ringe legen hehe, for så hjem for å fortelle at ja nå kommer ambulansen. Men det gikk bra, og litt senere kom jeg =) hehe.

Skrevet

*Bodde i et gammelt hus utvendig, men nytt innvendig i London....

*Hadde nok innlagt vann og det som var;-) Hehehe

Skrevet

Stor leilighet på majorstua, med både wc og vann;)

Senere enebolig på et lite tettsted.

Skrevet

Bodde i et nytt hus på et byggefelt med følelsen av landet, men med byen 5 minutter unna.

Vi hadde telefon, vann og all den slags.

Skrevet

bodde i enebolig på et byggefelt noen km utenfor sentrum av tettstedet og ca en mil til nærmeste by.

kort avstand til skog og mark og med morforeldrene mine i gangavstand

Skrevet

Vokst opp i enebolig med stor hage, 50 meter unna mormor og morfar. Bodde på landet.

Skrevet

Frem til jeg var 2 bodde jeg m mamma og pappa i en leilighet i ene bydelen, ca 10 min unna sentrum m bil..

Bodde en liten stund i sentrum hos mormor i mammas barndomshjem, flyttet så til nytt rekkehus i samme bydel som tidligere...der bor foreldrene mine enda..

Skrevet

Første stedet jeg bodde var i en leid leilighet i et eldgammelt hus hvor det var så kaldt om vinteren at det rimet på lister osv. Koselig sted for et lite barn.... Leiligheten lå et i et lite tettsted. Det som var koselig var at onkelen, tanta og kusina mi også leide leilighet der.

Så flyttet vi til Sverige, hvor vi først bodde i et lite hus i et lite tettsted før vi flyttet til "in the middle of nowhere". 3 mil til nærmeste butikk. Der bodde foreldrene mine, søsteren som ble født mens vi bodde der og selvfølgelig jeg. Faren min jobbet for Norsk folkehjelp på den tiden (logisk når du bor i Sverige) og var veldig mye ute og reiste. Så der satt mamma uten telefon og uten førekort med to små barn. Resten av "bygda" bestod av sånn ca 20 stk. Heldigvis var farmor, farfar, oldemor, oldefar og to av mine grandonkler blandt de 20. All ære til moren min, jeg hadde blitt gal.....

I -83 flyttet vi inn i ny enebolig i ei bygd i Norge. I -84 fikk vi telefon.

Skrevet

Da jeg var 0-3 år bodde vi i tomannsbolig. Da jeg var 4-5 bodde vi i blokk, og etter det i enebolig.

Skrevet

Bodde i enebolig i Oslo, foreldrene mine bor der fremdeles, hadde vann, tlf og alt det der:)

Skrevet

Oi! Det hørtes slitsomt ut, koseklumpen.

Jeg har vokst opp i en stor enebolig i et bra boligstrøk, men huset vårt lå for seg selv litt inne i skogen. Perfekt :-)

Skrevet

fram til jeg var 5 år bodde vi 5 forskjellige steder, både storby og tettsteder..

men når jeg var 5 år bygde vi en enebolig på et lite tettsted.

bodde med to søstre, mamma og pappa! eget rom, et bad og ekstra do oppe...

vi bygde alt selv..

bodde der til jeg var 13.

Skrevet

I et hus i ei lita bygd på landet, med 5 min å gå til sjøen :-)

Skrevet

Bodde i en helt ny enebolig med stor tomt. En god del barn som bodde i nærheten. Telefon og bil hadde vi. Men foreldrene mine måtte på verksted for å få montert seler i baksetet sånn at de fikk festet bilstolene. Var veldig vanlig å ikke ha seler i baksetet på den tiden. Bodde der til jeg var 15-16 år.

Skrevet

- Oppvokst på en gård langt oppi lia sammen med mamma og pappa og alle dyrene

- De 6 første årene var i et gammelt hus med utedo og dusj i fjøset (tenk!). Tror vi hadde fått lagt inn (kaldt)vann.

- Hadde ikke telefon, men naboen 1 km unna hadde.

- Så begynnelsen av 80-tallet ble det gamle huset revet, og nytt ble bygd: med toalett, bad og dusj. Oppvaskmasking, varmt og kaldt vann. På begynnelsen av 90-tallet fikk vi til og med parabol og mobiltelefon ;)

- Utedoen ble "luftet" ut, malt og brukt til å oppbevare utstyr til hesten(e).

Skrevet

Jeg bodde i et stort rekkehus sammen med mamma og broren min i en by :) Mangla ingen sånne ting. Dette var i 1984-

Skrevet

Nybygget enebolig i byggefelt i nabokommune til Bergen.

Skrevet

Enebolig på "landet"

Skrevet

Stor eldre generasjonabolig med besteforeldre ute i havgapet. På en liten gård.

Skrevet

I enebolig på bøgda. Bygd i 1983, året etter at jeg kom til verden.

Bil fikk vi da jeg var 6 år, før den tid hadde pappa en moped. Vi hadde nok alle fasiliteter og mulighet til å gå på do hele året uten å fryse ræva av oss ;)

Skrevet

har vokst opp i ett enormt hus som mamma og pappa bygde.som vi strengt tatt ikke hadde råd til å bo i,pga strømregninger o.l.men stort å fint hus var det.men har alltid sagt at jeg ønsker ikke å bo meg ihjel.bor heler litt trangt å har penger til å leve.

Skrevet

Jeg bodde i et hus med STOR tomt midt i et byggefelt. Nå bor mor der, far er død, og jeg bor 500 meter borte fra det=)

Skrevet

hus på landet sammen med mamma, pappa og lillebror. - nå er jeg tilbake i bygda dog i leilighet og ikke hus - er blitt svindyrt her ute, så nå venter jeg bare på at markedet faller så blir det forhåpentligvis hus på meg og:)

Skrevet

Jeg bodde i stor enebolig (gammelt koselig hus) på landet (dvs tettsted ca 30 minutter utenfor Oslo) sammen med mamma og pappa og med besteforeldre rett ved siden av.

Og bor fortsatt her men med egen familie såklart hahaha, men skal overta huset etter mine besteforeldre så kanvel si at jeg har stortrivdes her ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...