Plutseliten :) Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 tror jeg snuppa på 15 år har fått. Feber 39 nå og skikkelig vondt i ene øret.Stikker nedover halsen på ene siden.Hadde våknet i natt av det og tatt smertestillende,men fikk ikke sove igjen og gikk på skolen idag før jeg sto opp og derfor visste jeg ikke noen ting Er ikke det noe som vanligvis går over av seg selv...synes jeg å huske å ha lest/lært. Eller? Noen tips til hva som hjelper? (Tar henne selvfølgelig med til legen i morgen om like dårlig...) Ikke hatt "ørebarn" før jeg Stolt mamma til 2
Gjest Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Oi og huff. Stakkars. Gi smertestillende og nesespray for å holde "kanalen" oppe. Har hørt tipset om å dele en løk i to og legge på øret- det skal visst være veldig effektivt. Ellers ville jeg nok tatt henne til legen i morgen, sånn bare for å være sikker. Er usikker på om de samme reglene for at " det går over av seg selv" gjelder for så store barn? God bedring til jenta di.
Plutseliten :) Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2007 Takk skal du ha Hun har nå hatt sin fjerde halsbetennelse siden kyssesyken i februar. Har legetime på mandag for å diskutere fjerning av mandlene. Hun blir da også forkjølet og tett i nesen...men nekter plent å bruke nesespray. Kan liksom ikke tvinge det i henne heller...og fornuftprat hjelper ikke Har truet med bihuler osv...hmmm..kanskje det er det jeg kan si,at får vondt i øret av å ikke spraye Hun tok 2 paracet og har sovnet....får teste løk i morgen..eller legen om det ikke hjelper. Vet heller ikke det med at det går over gjelder...hmmm...
Gjest Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Du får forklare henne at det går en kanal fra halsen og opp i øret. Når man får snørr og blir forkjølet, kan den bli litt tett, og væsken dreneres ikke så lett fra øret. Og da får man bakterier. Vil hun bli frisk må hun nok bruke litt nesedråper for å holde det åpent. Kanskje bruke saltvann innimellom selv når hun er frisk. Hun har nok nedsatt immunforsvar etter kyssesyka. Du får trumfe i henne litt omega 3 tabletter, slik at hun får i seg litt tran
Plutseliten :) Skrevet 19. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2007 Phu...jeg forklarer,og maser og forklarer og maser. Blir streng og sint,og forklarer. Hun vil bare ikke noe hun bør og må....sta som sin mamma. Feks.. jerntabletter jeg fikk til henne på resept fordi blodprosenten var farlig lav i vinter. Ja...det er tatt 3 stk av de Holdt en tordentale under middagen om hennes immunforsvar og smarte ting som tranpiller,vitaminer osv..Men det er som å snakke til døve ører...Hmmm..kanskje derfor hun har vondt i øret!!!! Får be legen på mandag om å snakke litt fornuft med henne Hun er liksom så stor og fornuftig,flink og pliktoppfyllende på absolutt alt annet...men når det gjelder sånne ting er hun fullstendig i lås Hvordan går det forresten med feberen til din lillegutt idag?????? Stolt mamma til 2
Gjest Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Har ikke hatt tid til å sjekke, men han har vært som en virvelvind i dag. Var faktisk ganske tett i pusten natt til i dag og fikk seg en dæsj med Ventoline. Kanskje det er det som er "dont" i magen? At han er litt tett? God bedring til stabeistet. Tror vi mødre bare må legge inn årene med sånne tenåringsjenter som vet best selv. Vi var jvel gjerne slik vi og? Overlevde jo, eller hur?
dritgrei hei hei! Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 uff, hvorfor er de så sta de tenåringene???? Det rare er at jeg jobber med sånne en gang i uka, og da har de så utrolig respekt for foreldrene sine, sier fine ting om dem og vet godt hva mor vil og ikke vil, men så kommer de hjem og da..... Det høres lurt ut å få legen til å tegne og forklare, hva hun må gjøre og ikke gjøre for å holde seg frisk.... utrolig frustrerende med kyssesyken... man blir jo aldri frisk heller... kanskje hun bare har gitt opp... "ikke'no hjelper likevel"?? ikke vet jeg, god bedring til henne i alle fall.... penicilin??? homeopati??? fotsoneterapi??? (bra innlegg dritgrei!!!!)
Plutseliten :) Skrevet 20. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2007 Heheh..vet ikke hvorfor de er så sta jeg,men registrerer at jo mere jeg maser jo staere blir hun. Kanskje det vi kalte 3 års trass....Bare at de har blitt så store at de ikke er i trassalder mere. Nå er de bare sta Du har mye rett i dette med kyssesyken...og å gi opp. Den er roten til alt det vonde,det er jeg overbevist om,og hun er så sliten og drittlei av å være syk "hele" tiden. Minst en gang i mnd er det hovne kjertler,sår hals,feber og hoste....og nå øreverk Og jeg råder og tipser og kjøper inn all verdens lurt...og hun sier"er ikke noe vits i mamma,det hjelper ikke alikavel,jeg blir bare syk snart igjen Takk takk.....homeopat er kanskje tingen Dritbra innlegg du hadde ))) Stolt mamma til 2
dritgrei hei hei! Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 åhh nå kom jeg på noe... søstra mi smører en blanding av olivenolje og et par dråper lavendel olje sånn at det ikke blir så sterkt... på halsen, fra svelget og opp mot det øret som gjør vondt.... på seg selv og på ungene, og hun mener det funker.... du kan jo bare smøre dette på halsen hennes moreg og kveld... ikke er det ubehagelig heller.... også det mentholatum under føttene trikset... prøv det også... det er om ikke annet ganske deilig!
Plutseliten :) Skrevet 20. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2007 Hun kom hanglende inn døra her nå...leste opp for henne hva vi kunne prøve...ikke helt uvillig for hun sier det gjør skikkelig vondt,særlig når hun svelger...Og så sa jeg at du er skikkelig streng!!!! hahahha... Nå skal jeg løpe ut i kjøleskapet i boden å finne frem boksen med de eteriske oljene.Tror ganske sikkert jeg har lavendel der. Og du....skal dette varmes noe først??? Takk for forslag ) Stolt mamma til 2
dritgrei hei hei! Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 neida.... ikke varmes.... men nå har dere prøvd det allerede. Morgen og kveld i noen dager nå da ;-) hilsen doktor dyregod som stoler på søstra si! :-) god bedring fine jente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå