Gå til innhold

Var på foreldremøte i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

for min 10"de klassing!! :)

Ingenting overrasker meg lenger...da en mamma rakk opp hånden i en forsamling på ca 60 foreldre og lurte på.....

Om det var greit at sønnen hennes fikk ha med oboy pulver på skolen for å ha i melken de kan kjøpe i kantina :))))

Og det var bare et av maaange merkelige spørsmål i de 2 laaaaange timene møtet varte ;)

Stolt mamma til 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahah! Er det mulig. Hæ? hehe..

Klarte du å holde maska? Hadde flirt godt jeg...

Skrevet

Hehe...nei...jeg klarte ikke å holde maska,men skjulte det godt :)

Satt heldigvis nesten bakerst,og visste neimen ikke om jeg skulle le eller gråte,da en annen mamma var veldig opptatt av en prøve de skal ha på fredag....og om hennes datter leste de 2 A4 arkene som var delt ut,og som var stoffet til prøven "om hun kom til å få 5 eller 6 da? " :))

Burde egentlig vært flere sånne møter,god underholding det :)

Stolt mamma til 2

Skrevet

Ikke verst når foreldremøter blir god underholdning da. Vanligvis er det jo litt sånn "gjesp"....

Hørtes jo ut som en gjeng med vatthuer de damene der... hehe

Skrevet

He, he, det kan være vanskelig å holde maska på foreldremøter...også for oss lærere. Som da en far spurte hva han kunne gjøre med sønnen sin som hadde fått ny pc til skolearbeidet (fra hjelpemiddelsentralen), men bare brukte den til spill (10.kl). Har du forsøkt å slå den av?, var mitt pedagogiske svar. Nei, han hadde ikke det, gitt. Eller de tannlegeforeldrene som mente at alle de andre barna i klassen ikke kunne få lov å ha med oboy-pulver, fordi sønnen deres fikk av dem og det var jo farlig for tennene hans...

Har også fått høre det om prøver: Hun leste jo alt stoffet, hvorfor fikk hun ikke en god karakter? MEEN, jeg prøver å svare skikkelig, altså, selv om jeg av og til har mest lyst til å le høyt.

Skrevet

Jeg var også på foreldremøte i går, for min 3. klassing. Jeg synes ikke det er noe morsomt jeg, det må jeg bare innrømme "Kan ikke barna ha leksefri på onsdager, for da går min sønn på fotball", "Min sønn kom hjem våt i regnværet i går, hvorfor hadde han ikke regnjakke på seg?", "Kan datteren min få hjelp til å sørge for at hun spiser alle brødskviene i matboksen" osv osv.

Det blir laaaange timer, det er helt klart. Skulle nesten ønske at læreren ikke var så høflig jeg, men at hun sa at individuelle spørsmål må vi ta ved en annen anledning.

Skrevet

Ha ha ha!

Oi oi oi, som jeg gleder meg. Jeg er så utålmodig at jeg klør over hele kroppen etter en times foreldremøte i barnehagen med rommet fullt av folk som en skulle tro overhodet ikke kunne lese.....

Det er mye moro i vente, skjønner jeg! Må vel sende Karopappa....

Skrevet

Jeg ga klar beskjed til Maudmannen da jeg kom hjem i går om at på neste ukes foreldremøte i barnehagen er det han som skal gå. Jeg er heller ikke av den tålmodige typen når det gjelder sånt...

Skrevet

Uff.... nå ble jeg flau.... for på foreldremøte i forrige uke.... så vard et læreren riktignok som spesifikt dro frem dritgreigutten og stilte et direkte spørsmål om han, og da svarte jeg jo, jeg burde sikkert sagt at det er kjedelig for de andre..... ååååå - jaja....

Jeg ble dessuten sur på det møtet, for jeg var uenig i en regel som er landsomfattende, og da ble jeg nesten halshuggd av en pappa.... men for all del!

Skrevet

Var på foreldremøte til storebror på tirsdag. Nå har han heldigvis dyktige lærere som klarer å gjøre det interessant og informativ. De kjørte bla nasjonalprøve på oss, som elevene skal ha i dag (testprøve naturligvis). Men vi fikk en fin innsikt i hvordan det er.....

Men det er som du sier, noen spør bare om så utrolig mye rart.

Og så er det noen som er så opptatt av mitt barn, mitt barn at du skulle tro det bare var et viktig barn i klassen:-)

Men ellers må jeg skryte av flinke lærere som klarte å holde møtet etter en god agenda.

Skrevet

Ha, ha...virkelig? Noen er hellig overbevist om at det går ett barn i hver klasse, nemlig deres. Enig i at sånne spørsmål må taes individuelt, pleier å sette av tid etter møtet for de som har mye på hjertet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...