Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 de har jo balanse og ramler ikke , hvorfor vente til de kan sette seg opp selv? trenger argument til venninnen min som setter datteren på gulvet hele tiden
Gjest Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Det kan belaste ryggen og på sikt KAN DET gi skader. I andre land anbefales det at de settes opp så de kan trene ryggen og øve...Aner ikke hva som er riktig så jeg unngikk å sette opp ungen min for å være på den sikre siden:)
*betty* Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Vesla vår elsker å sitte, så jeg lar henne sitte endel. Hun storkoser seg. Hører jo at det kan være belastende, men jeg syntes ikke det er så lett å gjøre alt etter boka heller jeg da. Hun vil så gjerne sitte og leke, sitte i vognen osv. Hva skal man gjøre da?.. Begynner jo bare å sutre hvis hun ikke får lov. Hun er forresten snart 8 mnd gammel, men setter seg ikke opp selv.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Det forsinker senere utvikling. Ved å sette dem opp når de ikke kan belastes kroppen feil og det vil gjøre at annen fysisk utvikling kommer senere enn det skal. Dette gjelder også sånne "gåstoler" ol. Barn som blir plassert i gåstoler lærer å gå senere enn de som ikke bruker dette. Lill sitting er nok ikke farlig, men når babyen sitter i vogna i over en time eller alltid blir plassert sittende på gulvet bør en begynne å tenke litt. Du kan jo tenke selv hvem som kryper først av den som sitter på gulver og den som ligger på gulvet.
*betty* Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Må bare legge til at jenta vår sitter selvfølgelig ikke kjempelenge om gangen, og hun ligger masse på magen også. Har holdt meg unna gåstol, men tror ikke det er så farlig så lenge man bruker den med måte. Er nok lett å ty til gåstolen for avlastning, og det er derfor jeg holder meg unna..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå