PrinsesseVogA Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Jeg har aldri vært hysterisk på at snuppa ikke skal spise snop, men alt med måte er min praksis. Snuppa mi er 21 mnd, og vi har ingen regel om at hun skal ha lørdags godt. Noen ganger får andre ikke. Noen ganger får hun t.o.m med kanskje på en onsdag,og ikke lørdag-vet jo ikke hvilken dag det er uansett. Jeg dømmer ingen-men må likevel si at jeg reagerer litt når jeg snakket med ei som fortalte at jenta si alltid fikk sjokolade biter på lørdager. Jeg trodde hun tullet-jenta hennes er 6 mnd. Jeg har også ei søster som har gitt dattra si brus siden hun lærte og drikke fra flaske. Og hun fremstiller det som rene barnemishandlingen at jenta mi ikke får brus ennå. Men hun vet jo ikke hva brus er ennå, så hvorfor på død og liv stappe i fra babyen kan svelge..?
mayaya Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Brus?? Seriøst, det trenger da ingen unger? Ingen voksne heller for den del, men det er jo noe annet :-p Nei, jeg lenger de ikke vet hva det er, jo bedre! Og lørdagsgodt? Som du sier, de vet ikke at det er lørdag en gang... Greia er jo at man bare følger med litt at dersom man gir søtsaker, ikke gi det for ofte. Men du kan jo godt få en unge til å tro at lørdag kommer en gang i måneden også :-p
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Jeg har et litt for avslappa forhold til søtsaker, så her i gården har ungene fått smake både titt og ofte. Gidder ikke å være fanatisk med hht dette. Men det er først i høst vi har fått innarbeida begrepet "lørdagsgodis". Eldsetemann er drøyt 3. Ble mildt sagt sjokka da ei på jobben fortalte at ungen hennes på 13 mnd ikke hadde fått smake søtt overhodet, men hadde fått smake is EN gang på 17.mai. Flinke foreldre det, men det er ikke meg.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 her får de kun lørdag og bare lørdag. men ikke de under 2år. og de får midt på dagen, avslutte dagen med sukker er som å ha døden på døra. full fart.de får greie seg med en sukkerfri drops eller kjærlighet. men dette er helt opp til hver enkelt som foresatt. respekter hverandres valg. jeg kan ikke kjefte påp deg hvis jeg synes synd på dattra di.
Snuppa! Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Vi har nettopp innført det,hun er 2 1/2 år. Vi gjorde det fordi hun gråt etter godteri hver dag i butikken.Så nå får hun det på lørdager. Når vi er i butikken nå sier hun, "ikke idag,lørdags nammenam" når hun ser på godteriet,hehe..
*ale* Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Mi eldste begynte i fireårsalderen, men da mest når hun hadde besøk. Verre med minsten for han skal ha det søstra har :/
Minesmå:)+en til! Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Petra x... Er så enig med deg her=)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 vi har ikke begynt med det sånn sett, men vi har aldri vært veeeldig opptatt av at han ikkje skal få smake på sjokolade osv. Men han har siden han var ca 1 år fått litt potetgull, sjokolade og brus når vi drikker det. Ikke i ubegrensa mengder selvfølgelig!
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 flink hun er, hehe. på denne måten lærer de seg jo ukedagene lettere også. Kjedelig for unger som må gå i samme modus hver ukedag, mener nå jeg.
NoDoubt Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Eldste jenta her var ca. 2 1/2 år da hun begynte å få lørdagsgodt. Hun syns det er kjempe stas:-) Hun plukker selv oppi posen. Blir somregel ca. 5 ting. Det fungerer veldig godt hos oss. Hun syns det er stor stas og hun vet at det bare hører til lørdagen. Av og til når vi reiser på butikken så spør hun om det er lørdag viss det ikke er lørdag så sier jeg nei og da blir det ikke mas. Hun spør aldri om å få kjøpe snop med mindre det er lørdag. Så hun forstår ast det bare hører til lørdagen. Lillesøster på 1 1/2 fikk sin første pose for 2 uker siden. Før har hun bare fått en ting eller to av storesøster. Men hun forstår hva det er og syns og det er kjempe stas å få egen pose. Posen hennes inneholder somregel en seigmann, en krokdille og en "cola flaske". Jeg syns faktisk at der en god ting å la de få vaner og et naturlig forhold til snop.
børdi Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 ingen lørdagsgodt fast her i huset nei... Det dropper vi så lenge de ikke vet hva det er... Hender eldste får litt sjokolade i helgene, eller litt cherrytomat, mais, og sojasjokolademelk:-)
tre små... Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 største er 2 1/2 år og har ikke begynt med det enda.. hender ho får smake godt såklart.. men vet ikke hva lørdagsgodt er.. så venter nok til ho vet det.. ikke noe stress med det.. spiser ikke lørdagsgodt selv heller.. men når jeg har lyst på i ny og ne;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå