Gå til innhold

diGeorges syndrom

Anbefalte innlegg

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Hei. Har prøvd meg på andre forum med dette spørsmålet, men tror kanskje flere leser dette... Vi venter en gutt i januar som har fått påvist diGeorges syndrom med hjertefeil. Vi er spente på hva dette vil innebære, og vil gjerne høre fra andre som venter/har barn med denne diagnosen. Håper på svar : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke barn selv el. erfaringer med denne diagnosen, men vil bare tipse deg om Frambu. Du har kanskje hørt om dette senteret? De har ekspertise på de fleste sjeldne syndrom. Søkte inne på nettsiden deres på diGeorges og fikk opp masse info. (www.frambu.no)

Du kan også ringe dem/ta kontakt med dem. De er veldig imøtekommende og sitter inne med masse kunnskap. De kan kanskje også sette dere i kontakt med andre foreldre i samme situasjon.

Lykke til;-)

Skrevet

Jeg jobber med en gutt som har digeorge syndrom, og frambu er et godt tips som du har fått ovenfor, de er et senter for sjeldne funksjonshemninger. Det blir egentlig den samma infoen som du har fått ovenfor her, men de har støttegrupper for foreldre og masse info.

da kan dere møte andre foreldre i samma situasjon. det kan nok være en fordel :)

Skrevet

Har vært borti et par babyer med den diagnosen. Går bra med dem, men tror de er litt påvirket mentalt også, det trenger man vel ikke å bli med diGeorge. Tror de fungerer ganske så flott i hverdagen, og har fått hjertene sine fikset. Som babyer så de helt normale og fine ut sånn utseendemessig, herlige :)

Kan desverre ikke svare deg mer, for vet så lite om dem nå.

Lykke til!

Skrevet

På ffhb.no kan du legge inn en etterlysning og se om det er flere med samme typer hjertefeil eventuelt med hjertefeil og deGeorges syndrom.

Håper du finner noen! Det er godt å ha noen i samme situasjon å snakke med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...