Helnøtt med spire:) Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Jeg vil ta helse sosial vgs. HAr salg og service grunnkurs. Slipper jeg da matte, norsk, naturfag, engelsk, og asamfunn?? Og får jeg da bare ta de helse fagene? Er det mulig å gjøre det gjennom NKI?? Da er det mulig jeg kan få kabalen til å gå opp *smiler* Så blir det bare ett år som blir litt dyrt (litt veldig glad om det stemmer)
<3 + <3 + ? Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Vet ikke om du kan ta på NKI, men. Du slipper allmennfagene, men da får du evt. mindre stipend hvis jeg ikke tar helt feil.
trollet¤ Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 veit at dette stemmer ved en vanlig videregåene skole. men veit ikke åssen reglene er når det er over nettet. står det ikke opptaks krav på sidene da? du får sende de en mail og høre md de:)
Helnøtt med spire:) Skrevet 19. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2007 Har gjort det. Får virkelig håpe det går, for det ville vert helt perfekt:)
Helnøtt med spire:) Skrevet 20. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2007 *dytter* litt. Har ikke fått svar av de enda og er så spent!! Noen som vet noe sikkert om dette:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Dette må du undersøke nøye. Ring skolekontoret i fylket du går og voksenundervisningen. Jeg har akkurat gjort ferdig tannhelsesekretær og trodde alt var A-OK fordi jeg har studiekompetanse fra før 1994 da reform 94 kom. Alle sa det var helt ok, men når de skulle printe vitnemålet mitt så manglet NATURFAG for det hadde jeg ikke på VDG fordi jeg gikk handel og kontor. Til slutt ente det med at jeg måtte dokumentere at jeg hadde jobbet allsidig i 5 år for å få studiebevis og mulighet til å søke autorisasjon, slik at naturfag ble realkompetansevurdert. Uansett da. Lykke til.
Libido- Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Stemmer det! Du slipper å ta de fagene du har fra før. Du kan godt ta de fagene du mangler gjenom nki.
Libido- Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 jeg tok opp noen fag fra barne og ungdom. som jeg hadde "skulka bort". Manglet noen så de tok jeg gjennom nki. Ring dem så får du vite hvordan du skal gå frem
Helnøtt med spire:) Skrevet 20. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2007 Oki, takk:) Hvor mye betalte du da?(om jeg får spørre:) Og hvor mange fag var det?
Libido- Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 oj det husker jeg ikke, er jo 8 år siden. Rundt 1600 kanskje for hvert fag.. tok to. Fikk det dekket av sosialkontoret, siden jeg bare hadde en liten deltidsjobb.
Gjest Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 ja, du søker fritak for de fagene du har ved den skolen du skal avlegge eksamen. de innvilger fritak og du slipper gå opp til eksamen og lese de fagene du allerede har tatt! deilig å slippe de verste fagene vel?? He he lykke til med utdanning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå