Gå til innhold

Hvordan var dagens episode av Jordmødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi jeg vet ikke om jeg tør å se den... Værre eller bedre enn de foregående episodene?

Har ikke akkurat fødselsangst, men GRUER meg noe vanvittig. Dette har ikke på noen måe blitt bedre etter å ha sett denne serien, så jeg vurderer å spare de siste spisodene til Snuppa er klemt ut i det fri...

Hva tror dere? Noen reaksjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Jeg synes du trygt kan se dagens episode, det handlet for det meste om fødselsangst, hvor vi fikk se fødselen til hu blonde som har vært med i tidligere episoder pga sykehus/fødselsangst, og det gikk kjempe fint, samt fødselen til ei anna ei som grudde seg veldig, som også gikk veldig fint :-)

Ikke noe verre enn de foregående episodene i mine øyne ihvertfall :-) Men jeg er nokså sikker på at jeg selv ikke skal se neste ukes episode. Vi fikk se klipp fra neste episode, og det så lettere skremmende ut.

Men som sagt, dagens episode tror jeg du trygt kan se, bare gledestårer som spratt på avveie her i heimen ikveld ihvertfall :-)

Skrevet

denne gangen var det egentlig bare "perfekte" fødsler...altså de jentene var VELDIG redde men fødselen gikk veldig bra for begge to! Var mest fokus på at de hadde angst for fødsel/sykehus......

Neste derimot blir nok litt værre, så ut til å være med en dame som føder tvillinger eller noe og da blir det litt æktion!

Vanskelig for andre å avgjøre om du kan se eller ikke, hvis du er redd så la vær.

Skrevet

Jeg og sambo så episeden i deg, og den var ikke så ekkel som den forrige uke... MEN en scene var litt ubehagelig. Nesten på slutten fikk vi se når en bebis kom ut. Den vinkelen kunne de spart seg...

Neste uke så litt verre ut, litt med akutt-action tror jeg.

Skrevet

jeg synes dagens episoden var ganske ubehagelig. mye verre enn de to første episodene, som jeg ikke synes var skumle i det hele tatt.

hylene/ skrikene hos begge to under utdrivingsfasen synes jeg var skikkelig skremmende. ser jo helt forferdelig ut.

så for min del fikk jeg mer angst av denne episoden, selv om de prøvde å lage en "happy ending"

Skrevet

Takk for tilbakemelding. Tenkte som så at hvis jeg skulle se noen episode, så burde det kanskje være nettopp denne siden den handler om fødselsangst....

Skrevet

Oj... kanskje like greit å vente noen uker med å se dette, da... Kjenner at jeg hører gjenlyd av mine egne primalskrik fra forrige fødsel.. Hmmm, men så er jeg jo litt nysgjerrig og..

Skrevet

Helt enig med anonym over her, jeg reagerte mye sterkere på denne episoden enn de andre. Og det var hylene deres som gjorde meg så redd.....uff.

Skrevet

Tusen takk for innspill, jenter: Da er den saken avgjort! Jeg skal ikke se denne episoden!

Skrevet

jeg gruer meg i utgangspunktet ikke til fødsel, har lissom kommet over det... men etter å ha sett episoden i kveld, så gruer jeg meg mer enn noen gang. så hvis du er i tvil, ville jeg heller sett den seinere...de ligger jo på nett, så man kan sikkert se dem om lenge lenge...

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for at jeg IKKE skulle se mer nå før fødsel. Har sett de to første og fått tendenser til angst ja.....(forrige fødsel friskt i minne, traumatisk og voldsom...) Jeg er faktisk glad for jeg så på i dag, greit å se at alt gikk bra med de to som grudde seg slik. Men helt bevisst hadde jeg på veldig lav lyd, så jeg ikke skulle få skrekken av skrikene.... :) Det hjalp!!! Men dagens episode ble den siste for min del, nå skal jeg tenke positivt frem mot fødsel og ikke ta innover meg andre sin smerte. Litt over 2 uker igjen....

Skrevet

noe av det ekle med dagens episode var hun ene med fødselsangst som gråt under hele utdrivingsfasen- og så like fortvilet ut ETTER at babyen var ute..

virket som en enormt traumatisk opplevelse for henne, og hun sa jo selv at hun ikke hadde fått noen morsfølelse etterpå...

bedre å se en dame hyle ut og være motivert og ivrig under utdrivingen enn sånn trist gråt som vi så under kveldens episode.

jeg frykter at jeg kommer til å få det på samme måte som henne..

å bare ligge der og være trist og sjokkert med traumatiske tanker etter at ungen er ute må være helt forferdelig...

Skrevet

Tror fødsler er like forskjellig som folk som føder dem. De som har født flere ganger sier jo at ingen er like. Jeg synes det var vondt å se på i dag. Virket som de hadde det fælt. Glad for at jeg skal ha ks for å si det sånn. Godt de ikke sender "tang OG vakuum" fødsler i alle fall.... *grøss*

Skrevet

Jeg likte de to første episodene svært godt, men må inrømme det var noe annet i kveld. Vet ikke om jeg angrer på å ha sett den, men jeg følte ikke samme glede over fødslene denne gangen. På de andre har gledestårene komt når babyene har kommet ut, men det gjorde de ikke i denne episoden.

Hun med sykehusangst tror jeg opplevde hele fødselen og det etterpå som traumatisk og såg ikke glad ut selv om hun var i mål. Hun andre virket også mer redd enn glad under fødselen. I de andre episodne har jeg opplevd de fødene som mye sterkere og mer målbevisst, og gleden har virket såå mye større når barnet kom ut. De var ikke noe traumatisk med noen av fødslene, men jeg syns likevel ikke denne episonden var like rørernde og motiverende.

Skrevet

Er det noen som vet når reprise av gårdsdagens episode blir vist??

Gikk glipp av den, og vil veldig gjerne se den!:)

Skrevet

helt enig med vektbaby.

jeg følte ikke noe glede ved å se denne episoden- tvert i mot. ble bare trist av den. ikke særlig motiverende..

Skrevet

Ser noen skriver at det var verre denne gangen pga. all gråting og hyling.... Det er ikke alltid at det er de fødslene som er verst. Ikke la dere skremme av hyling. Hyling betyr ikke : helt forgjævlig, helvetes vondt nødvendigvis. Husk mange er slitne og føler at smertene blir mindre av å gi lyd fra seg. Jeg synes det er verre med dem som faktisk har helvetes til fødsler og ligger der stille gråtende og holder pusten for å ikke slippe ut lyd, fordi de er sjenerte og utilpass. Det er mye mer grusomt å se på. Det er de som hyler som får oppmerksomhet.... Dere vet hva de sier om ulykkessteder. Når man ankommer f.eks. en bilkollisjon og man hører noen som hyler så skal man sjekke dem sist....... Jeg tenker litt slik...... men bare litt...... ikke ta det ille opp dere som bruker å hyle, men jeg har hørt maaaaaaange historier og sammenlignet de som har skreket og ropa og hylt mot de som har vært stille og også opp mot hvilke fødsler de har hatt . Det er liten sammenheng. Det er nesten som om de som hyler minst har opplevd de værste fødslene. Nå skal det også nevnes at alle oppfatter fødslene sine ulikt også, men jeg skjønner også at når ei jente har en langvarig fødsel(18 timer), revner alle veier, ungen blir tatt med vakum og tang, + at de må hekte skuldra til ungen ut av ledd for å få den ut og ungen er livløs når den kommer ut, pga. surstoffmangel og at moren har presset i snart to timer.(alt dette uten smertelindring, fordi hun ble nektet det) Og hun har ikke gitt en lyd fra seg, da skjønner jeg at det ikke er alltid den som hyler mest som har det værst....

Skrevet

Enig med anonym over her.... Jeg ble ikke trodd da jeg påstod at jeg måtte ha fått masse åpning etter å ha hatt store smerter leeenge. Da sa jordmora til meg: Tro meg ; vi hører det på deg når du får åpningsrier. Jeg fikk ikke til å rope og skrike, så jeg ble ikke trodd. Det re synn at de er så vant til hyling at de ikke tar de som er roligere og stillere på alvor. Til slutt svimet jeg av. Da først tok de meg på alvor og sjekket åpning. Da hadde jeg 8 cm og hadde mast om epedrual i 6 timer. Jeg har traumer etter denne opplevelsen. Gjett hva som står i ønskebrevet mitt!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...