79`er snart 3barnsmamma Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 jepp, d kan man spise
Prinsessemamma:-) Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Jeg har lest at å spise en brødskive eller to pr. dag er ok - men man skal ikke spise mye av det pga er så mye vitamin a i det.
vintermamma igjen Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Har ikke sett noe om at det ikke er anbefalt og spise leverpostei, burde jo være ett ypperlig pålegg det med mye jern o.l. Tror du trygt kan spise leverpostei!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Jeg har lest at man må være forsiktig med å spise veldig mye leverprodukter, men at veldig mye er VELDIG mye feks. leverpostei på skiva alle brødmåltidene i uka, og i tillegg kanskje lever til middag. Så hvis man er er vant til å spise veldig mye lever så kan det være lurt å trappe litt ned. Grunnen er det med overdose A- vitamin, i tillegg er det det at dyreleveren noen ganger inneholder rester etter giftstoffer fordi det er den som rensker blodet for gift (Det er i allefall sånn jeg har forstått det) Men hvis du spiser kanskje to skiver brød til dagen med leverpostei så er det sikkert helt ok. Og hvis du har lav hemoglobin så hjelper det jo på å få opp de blodverdiene. Og til dere som har spist veldig mye lever hele svangerskapet så tror jeg nok helt sikkert at ting er ok med babyen likevell.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Tror det går finfint, men vi skal vel styre unna Svolværpostei (fordi den er fra fisk), men har vel aldri smakt det i hele mitt liv, så det går greit
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 ja man kan spise det. men ikke for mye. fordi det er mye a-vitamin i det, for stort inntak av dette kan gi foster skader. min søster spiste mengder av dette i svangerskapet, alt var bra med barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå