Gå til innhold

Bursdagsinvitasjoner i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp en lapp fra barnehagen der det står at de ikke ønsker bursdagsinvitasjoner i barnehagen.

Jeg skjønner det jo, for alle blir ikke invitert osv...

Men jeg synes det er litt dumt også. Dattera mi har snart bursdag, og jeg hadde lyst til å lage til et barneselskap med jentene fra hennes avdeling. Jeg vet jo ikke hva de heter (annet et fornavnene), og kjenner ikke foreldrene.

Vi er ganske "nyinnflytta" så vi kjenner ikke så mange her.

Er det vanlig at man ikke får gi ut bursdagsinvitasjoner? Hvordan kan man løse dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var rart. Man burde heller ta opp på f.eks. foreldremøte at man ikke eksluderer noen. At man inviterer alle på avdelingen eller alle i samme årskull f.eks.

Skrevet

Du får sikkert en liste med navn og adresse til de andre barna om du ber om det. Klart alle vil bli invitert i bursdag, det er bare så synd for de som IKKE blir invitert.

Tror det er en ganske vanlig regel i barnehagene.

Skrevet

Spør om å få adressene til akkurat de du ønsker å be. Styreren har nok det.

Jeg er helt enig med bhg sin avgjørelse, og her i huset er det alle eller ingen.

Skrevet

Dette problemet løser du ved å spørre personalet om navn og adresse til alle jentene - da kan du sende eller levere de personlig.

Skrevet

Det blir mer og mer vanlig. På skola til dattra mi er det ikke lov, med mindre man inviterer alle jentene/ guttene eller hele klassen. I bhg ble foreldrene enige om å levere privat, eller stikke de til hverandre hvis man bare skulle invitere noen. Ble masse "mobbing " av at bare noen fikk komme, ungene brukte det mot hverandre i krangler o.l.

Synes det er en kjempeordning. Ikke morsomt for ditt barn å være den eneste som ikke får komme.

Skrevet

Helt vanlig regel på skoler og i bhg. Sånn bør det være synes jeg. Det er vondt , særlig om det er et barn som nesten aldre blir bedt. Det er bare å henvende seg til barnhagen, så får du nok navn på de du vil be! Litt mer arbeid for oss foreldre ja, men det får vi klare...!

Skrevet

Jeg er også veldig enig, tenk så trist å være de som ikke blir invitert (ihvertfall hvis det kun er noen få.)

Skrevet

helt enig med barnehagen i dette jeg. i barnehagen til snuppa har de samme regel, og det synes jeg er flott. Er utrolig vondt fro de som evt blir ekskludert....... Ikke alle foreldre tenker på å invitere helle avd eller hele kullet:(

I poden sin barnehage er det vanlig å legge invitasjonene i hylla.......blæ:(

Løsningen er vel å be om en adresseliste fra barnehagen!!!

Skrevet

Er det egentlig lov fra barnehagens side å levere ut folks adresser? Bare spør jeg, det ringer en liten "juridisk" bjelle hos meg..

Skrevet

dersom de får tillatelse fra alle foreldrene, så er det det :)

Skrevet

Vi har krysset av på et "tillatelse skjema" der det var masse spørsmål om hva vi ville tillate : bilder av barnet, filming, internett publikasjon, henting av andre enn foreldre, turer med offentlig kommunikasjon etc. Og også om vi tillater at det gis ut en adresseliste med vår adresse på.

Skrevet

Hva med å gi invitasjonene (jeg ser det som en selvfølge at man inviterer alle jentene / guttene / årskull) til personalet og be dem legge invitasjonene i sekkene til de det gjelder? Det gjorde vi da eldtse her gikk i park...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...