Gå til innhold

Seriøst innlegg om bæsj...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født før, bæsja dere litt under fødselen? Tenker på det der hele tide.. Det må da lukte? Legger ikke jordmoren merke til det? Hmmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg veit at det hender at man bæsjer under fødselen men hvor vanlig det er det veit jeg ikke:) håper selv at jeg ikke gjør det når jeg føder:)hehe

jeg har vært med på en fødsel og på hun kom det avføring.

men det luktet ikke noen verdens ting og jordmor var kjapt på plass og fjernet den før den datt på senga:)

Skrevet

Jeg også tenkte en del på det, men det første jeg ba om da jeg kom var klystér. Da kommer det rimelig kjapt. MEN, jeg brukte nå 15 timer på fødselen, så det er mulig det kom noe. Men har ikke peiling for å si det sånn. Det tror jeg ikke du merker for å være ærlig. Og SKULLE det skje, kommer de til å fjærne så fort at ingen merker det (deg og sambo). Så jeg kan bare trøste deg med at du ikke kommer å tenke på det i det du trykker ut babyen din. Da tenker du bare på å få jobben gjort;) Kommer til å gå kjempebra skal du se :-D

Skrevet

Dette temaet har vært oppe til debatt her tidligere. Jeg har jobbet som jordmor i 1,5 år og har ennå til gode å ta imot et barn uten at noe avføring har kommet.

Såfremt det er tid får alle fødende klystér slik at mengden avføring skal bli minst mulig, men noe vil det alltid være.

Vi er raske til å fjerne dette underveis, så avføringen blir sjelden blir merke til, derfor er det også mange som tror at de fødte uten at det kom avføring :)

Skrevet

Nja... jeg har født to ganger uten å få noe tilbud om klyster da... Tror det er veldig individuelt fra jordmor til jordmor om det blir tilbudt klyster, jeg tror det er bedre uten, siden de er kjappe til å fjerne avføringen, og det sikkert er ubehaglig å få klyster! Noen sier det kan hjelpe fødselen i gang da, dersom det er behov for det. :) Er nå ikke sikker på det heller... :)

Skrevet

Jeg fikk klyster, men om jeg hadde bæsja under fødselen hadde jeg vel uansett merket fint lite til det, er helt andre ting å fokusere på da...

Mannen fulgte nøye med på alt som skjedde, men han la ikke merke til noe avføring han heller, som han kan huske, så da kom det vel ingenting da.

Skrevet

Hos meg kom det masse bæsj, selv om jeg hadde fått klyx. Dent eneste jeg tenkte om det var at da var det i allefall noe som kom ut av meg, for ungen så ikke ut til å ville det. He He. Han kom til slutt han også.

Skrevet

Hvis man ikke blir tilbudt klystér er det jo bare å spørre da. Er ikke ubehagelig i det hele tatt. Blir som å bare måtte på do. Man får ikke akutt rennaræv liksom! ;-D

Så HI, det kommer til å ordne seg. Ikke tenk mere på det du. Det er det minste problemet, hehe...Og du kommer bokstavelig talt til å DRITE i det hvis det skulle skje;)

Skrevet

Jeg bæsja littt.synes det var pinlig.

Selv om jeg hadde driit vondt ( passende ordvalg...he he) , ble jeg flau over det meste, sikkert fordi jeg er ekstremt sjenert ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...