dritgrei hei hei! Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 nå av de fine fine jentene på tv... så redde og flinke og glade.... Jeg skal visst gjøre det der en gang til jeg ...... jøye meg...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Ja det er helt fantastisk!!! Og tenk at du skal få lov å ta imot enda et lite under - det er stort:-)) Jeg kjenner at jeg går gjennom pusting og konsing sammen med de fødende. Og blir like forundret når jeg ser sånn som henne som var der forrige episode som hylte og skreik HELE tiden........tenk så fryktelig sliten en må være når babyen endelig kommer! Hun bestemoren som var med nå var jammen tøff! Tenk å se sin egen datter føde!!! Det skal litt til å orke det:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2007 Jeg tenkte også det.... det må være grusomt å se at ungen din har så vondt, og er så redd.... samtidig at det må være flott for en mor å se at dattera blir så godt tatt vare på av mennen sin og av helsepersonell.... Det er så mye følelser rundt fødsler... herre min hatt, det er strekt.... det er sprøtt... og flott!
Tiggywinkle Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Jeg og - helt revet med og full av ydmykhet for alle flinke fødende. Og så syns jeg det er trist at jeg er ferdig med det - for en fantastisk opplevelse. Så heldige vi er. Smerten er virkelig verdt det når man får lille underet på magen:-) Heldige du som skal i gang igjen.
solkrem Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 ja guri det står respekt av disse fødedamene!!!!! jeg takket nei til sykepleiestudenter - men et FILMTEAM.... men jeg lurer litt - for jeg fikk også epidural ved første, og kjente ingen smerter. er det da forskjellige blandinger fra sykehus til sykehus, eller bare responderer vi forskjellig?...
Maud Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Ååååå nei! Det gikk jeg glipp av i dag. Foreldremøte på skolen. Utrolig dårlig bytte forresten - masse skravlete foreldre som ikke har evne til å forstå at ikke alt de er opptatt av er aktuelt for alle andre. Skulle mye heller sett på jordmødrene. Det går i reprise, gjør det ikke? Jeg gruer meg litt jeg, til å gå igjennom det der en gang til...
phantomet Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Du skal ikke grue deg!!! Det er fantastisk.... Å som jeg skulle gjort det igjen, igjen, igjen , igjen... *ler* Vi kan snakke fødsel engang vi Maud! Jeg er lett å rive med på slikt....og har to.m. skrevet ned mine opplevelser som andre fødende og gravide leser...for å få tro på egen mestring.
Maud Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Det verste (eller kanskje beste?) er at jeg hadde en flott fødselsopplevelse med minstemann. Det gikk fort, greit, jordmoren var helt fantastisk og både Maudmannen og jeg var salige etterpå over det flotte vi hadde skapt sammen og hvor fint det gikk da han kom til verden. Allikevel gruer jeg meg til smertene og det å ikke ha kontroll (kontrollfriker som meg sliter litt med det ;-)). Alt i alt gleder jeg meg nok mer enn jeg gruer meg, men en peptalk med deg hadde vært fint :-D
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Kjære Maud, En fødsel er så individuell:-) Handler jo mye om mental forberedelse. Du vet du er skapt til denne jobben Maud, du har gjort det så flott før, så klart du fikser det igjen:-) Og husk, det er du som er sjefen, det er din fødsel, det er du som skal styre den.......helt uten at andre forteller deg hva du skal og bør. Go with the flow..........Jeg gleder meg til å høre din opplevelse av fødselen:-) Smerter kan du få lindring til, ikke la det ødelegge gleden din. Det er ingen som får diplom eller fanfarer av å føde uten smertestillende;-) Jeg har hatt to fødsler helt uten smertestillende, med nr 3 som endte med hasteks skal jeg love deg at jeg gav blaffen i "flink pike" -syndromet etterpå! Jeg stappet i meg smertestillende som om det skulle vært sukkertøy! Det handler om mental forberedelse....vi mennesker kan programmere oss til det meste, om vi vil, eller vi kan prioritere hva som er viktigst i akkurat den livssituasjonen vi er i. Jeg synes det er litt skummelt at andre skal sette en standard for hva som er riktig eller feil under en fødsel. Den er DIN og du bestemmer uansett:-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå