spent08 Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Jeg trenger sårt råd mot uren hud...sliter skikkelig med små kviser og sorte prikker......er det noen som kan gi meg et godt råd??;(
Gjest Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 hei hei! kan jo gi deg min "oppskrift" på å holde huden min ren.. er ikke sikkert den er for deg men jeg - bruker våtservietter (samme hvilket merke i grunn) og fjerner sminke hver kveld, og vasker huden etterpå med dr.greve intimvask - etterpå tar jeg en bomullspad med cosmica ansiktsvann(apoteket) og tørker over huden - smører huden med parfymefri dagkrem (ikke for feit) - 1 gang i uken bruker jeg en anisktsmaske som jeg kjøper på vita som heter MUD (har den i tube og sånn "engangbruk"pose) den strammer kjempe godt og drar ut svarte prikker og er rimelig i tillegg... dette er mine tips.. ellers drikk masse vann... lag rutiner, første du gjør når du står opp, første du gjør før lunsj, før middag, før "alt" med andre ord før hver gang du gjør et eller annet... lykke til.. og husk-. IKKE knip med skitne fingre... fysj fysj... og så
Gjest Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 en liten ting til.. silicon skin er også veldig bra... har den på vita den og..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Hei, du! Jeg har slitt med dette problemet i årevis. Er nå 32 år, og har fremdeles oljete hud, store porer og sorte prikker. I stressituasjoner får jeg i tillegg store "underjordiske" kviser. Jeg har brukt serien fra Clinique i noen år og holder de fleste problemer i sjakk med deres tre-trinnsserie + et par tilleggsprodukter. Alt etter årstid. Årsaken til problemet forsvinner ikke, men du verden det er bedre enn om jeg ikke bruker noe. Mulig andre og billigere produkter gjør susen, men jeg er i tillegg allergisk mot parfyme så da er det ikke så mange alternativer. Husk: du har ikke UREN HUD!! Min hudpleier sier jeg har svært ren hud og at hun ser at jeg renser huden morgen og kveld. Hudtypen kan du nok ikke gjøre noe med... Jeg drikker masse vann, mosjonerer og spiser sunt... Tipper mange tror jeg bare spiser fet mat og drikker sukkerbrus... F
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 anbefaler deg md formulations. den er dyr, men bra! Ellers kan du jo kjøpe en serie som nevnt over clinnique, biotherm el.lignende. Viktig at du eksfolierer huden 2 ganger i uken, men en skånsom skrub. Anbefaler deg at alle prod er i samme serie. Gå til hudpleier/parfymeri, de skal vite masse om dette problemet.
Nei! Ikke en til! Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Dermalogica! Det er et hudpleiemerke som koster litt, men jeg betaler gjerne for en sunn hud. Tror jeg har prøvd de fleste merker på markedet, men har aldri vært så fornøyd med noe merke som med Dermalogica. Kjenner til flere som har fått løst sine hudproblemer med disse produktene. Du bør nok unne deg et par timer hos hudpleier i tillegg til produktene for å få en kickstart, men i løpet av et par uker bør du se god bedring. Sorte prikker kan du klemme ut i papir etter å ha renset og dampet huden godt på forhånd. Kvisene bør du la være til de er gule, da kan du klemme forsiktig i papir. Rens alltid huden godt før du klemmer... og slutt før du begynner å blø, ellers lager du bare sår og arr. Hvis hudproblemene dine er hormonelt betinget, så husk å nevne det for hudpleieren din. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 jeg har slitt med kviser siden barneskolen (nå 31 år). har prøvd det meste.alle typer av kvisekremer etc etc..blæh nå har jeg endt opp med det 'billigste' alternativet. Garnier sitt peelingprodukt til daglig rengjøring (husker ikke hva den heter..Pure eller noe). fås til under 50 lappen (hos vita og noen matbutikker) og så bruker jeg A-krem (apotek eller vita) man kan tro at den er for fet for en uren hud, men funker suverent. jeg får ikke glinsende hud, som jeg fikk med andre kremer. det viktigste er kontinuitet. ikke bytt produkter etter noen måneder om de ikke funker. man ser ikke resultater før etter kanskje et halvt år. men som et kvisetryne jeg var, så anbefaler jeg altså kun rens og en krem. jeg tror disse kvisekremene etc gjør vondt verre. men en maske i ny og ne er jo digg. evt en tur til hudpleier;) lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 ..me too..i en alder av 34 sliter jeg ennå med kviser. Er periodevis nødt til å ta Tetracycliner (antibiotika) for å få bukt med de. Ellers anbefaler jeg også Clinique, enkelt og greit. Og, bruk en litt feit krem om natta, ikke tro huden ikke trenger næring. Etter at jeg forsto dette, har huden blitt bedre, og mykere..men sukk...det er til tider deprimerende!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Garnier Deep pore wash heter den peelingvasken
Mamzen Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Unngå mye sukker og fet mat. For mye "vasking" av huden forstyrrer hudens naturlige fettlag og gjør den enda mer utsatt for infeksjoner. Kanskje legen di har noen råd om du er veldig plaget.
Lille Bo Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Var til ansiktsbehandling i sommer. Da ble jeg anbefalt lavendelolje. Denne skulle jeg massere inn i huden under dag og/eller nattkrem. Dette har funket veldig bra for meg, for etter jeg begynte med dette har jeg bare hatt to små kviser : )
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Jeg har også slitt med uren hud...hadde det ikke da jeg var ungdom, men det kom gradvis for noen år siden. Jeg prøvde alt fra dyre merker til å bare bruke vann når jeg vasket meg dag og kveld.....ingenting hjalp. Etter å ha irritert meg over dette i noen år,gikk jeg til legen min som fort kunne se at jeg hadde en infeksjon i huden. Fikk da noe av henne som hjalp. Ble litt sinna på meg selv som ikke hadde tenkte tanken på en infeksjon......... Legen sa også til meg at det er igrunnen ingenting som hjelper på huden bortsett fra å vaske/rense med vann dag og kveld! (Jeg har jo syndet litt, for jeg har kjøpt meg en dyr rensekrem hehe....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå